  • 1. Data: 2004-05-05 07:29:07
    Temat: polecony za pobraniem - zagubiony
    Od: <a...@w...pl>

    Nadalem poleconego za pobraniem za kwote 875zl, poczta go zgubila, co teraz?
    Czy dostane zwrot kasy , jaka jest procedura, zlozylem juz reklamacje ale
    nie chce byc zaskoczony jakas dziwna odpowiedza, mam wszystkie potwierdzenia
    nadania
    ?
    thx

  • 2. Data: 2004-05-05 07:59:12
    Temat: Re: polecony za pobraniem - zagubiony
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy dostane zwrot kasy , jaka jest procedura, zlozylem juz reklamacje ale
    > nie chce byc zaskoczony jakas dziwna odpowiedza, mam wszystkie

    Pewnie dostaniesz cos w stylu 100zl odszkodowania :( Smutne to, ale
    prawdziwe. Skoro list nie byl wartosciowy, to nie należy Ci się więcej :(
    Napewno jakiś pracownik Poczty widząc taka kwotę pobrania zabrał sobie ten
    list z nadzieją, iż jest tam coś ciekawego. Czasem lepiej jednak
    doinwestować troche i wysłać jako przesyłkę wartościową... I jeszcze jedno -
    lepiej też wysyłać paczką niż listem.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 3. Data: 2004-05-05 15:54:08
    Od: "Majka" <m...@l...com.pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > list z nadzieją, iż jest tam coś ciekawego. Czasem lepiej jednak
    > doinwestować troche i wysłać jako przesyłkę wartościową... I jeszcze

    Nie jestem pewna jak jest z listem ale z tego co pamietam paczki polecone za
    pobraniem sa ubezpieczone i w razie zagubienia otrzymuje sie kwote=kwocie
    pobrania.

    Pozdrawiam
    Majka

  • 4. Data: 2004-05-05 19:09:02
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Majka wrote:
    > Nie jestem pewna jak jest z listem ale z tego co pamietam paczki
    > polecone za pobraniem sa ubezpieczone i w razie zagubienia otrzymuje
    > sie kwote=kwocie pobrania.

    Nie są. Ale można dopłacić za "ubezpieczenie". AFAIR 1zł za każde
    50zł wartości listu/paczki.
    Jedyna różnica przy zagubieniu listu a paczki to to, że zwracana jest
    n-krotność opłąty, co przy droższej wysyłce paczki jest trochę większą
    sumą (tak o 25%).

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 5. Data: 2004-05-05 20:33:11
    Od: "Grzegorz S." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jedyna różnica przy zagubieniu listu a paczki to to, że zwracana jest
    > n-krotność opłąty, co przy droższej wysyłce paczki jest trochę większą

    Mi poczt azgubila paczke za pobraniem
    i po ok 1,5 miesiaca oddali kwote pobrania.
    Rownowartosc ok 100 zlotych oddajaprzy poleconych bez pobrania
    Pozdrawiam
    Grzegorz S.

  • 6. Data: 2004-05-05 20:57:03
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Grzegorz S. wrote:
    > Mi poczt azgubila paczke za pobraniem
    > i po ok 1,5 miesiaca oddali kwote pobrania.
    > Rownowartosc ok 100 zlotych oddajaprzy poleconych bez pobrania

    Aktualnie regulamin na www PP jest niedostępny.
    Natomiast cenniki są. Skoro jest tak jak mówisz, to czym się różni
    paczka za pobraniem od paczki za pobraniem z podaną wartością? Bo
    opłatą różnią się zauważalnie - +1zł za każde 50 zadeklarowanych zł.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 7. Data: 2004-05-05 21:10:30
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Grzegorz S. wrote:
    > Mi poczt azgubila paczke za pobraniem
    > i po ok 1,5 miesiaca oddali kwote pobrania.

    Znalazłem:
    http://www.poczta-polska.pl/prawo_1.htm
    Art. 58 punkt 1

    W Twoim przypadku, albo paczka miała oprócz pobrania również
    zadeklarowaną wartość, albo ktoś na poczcie mocno się pomylił.

    --
    ArturO (małpa) edu (kropka) com (dot) pl

  • 8. Data: 2004-05-05 21:12:19
    Od: "Artur Orlowski" <l...@t...the.signature.pl>

    Grzegorz S. wrote:
    > Mi poczt azgubila paczke za pobraniem
    > i po ok 1,5 miesiaca oddali kwote pobrania.
    > Rownowartosc ok 100 zlotych oddajaprzy poleconych bez pobrania

> [...]
    Art. 58 ustęp 1