  • 1. Data: 2008-09-17 11:57:07
    Temat: podział spadku po zmarłym
    Od: "sotb" <s...@n...netu>

    Zmarł mój ojciec i spadek (dom i działkę) po nim otrzymują trzy osoby: moja
    matka (wdowa), ja i moja siostra. Matka i siostra zrzekają się swojej części
    na rzecz córki mojej siostry. Moją część siostrzenica będzie musiała
    spłacić. Pytanie brzmi: Czy przypadnie mi także zachowek od części której
    zrzeka się moja matka? W jakich proporcjach spadek należy się każdej z tych
    trzech osób?

    SOTB

  • 2. Data: 2008-09-17 18:22:47
    Temat: Re: podział spadku po zmarłym
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "sotb" <s...@n...netu> napisał w wiadomości
> [...]
    > musiała spłacić. Pytanie brzmi: Czy przypadnie mi także zachowek od części
    > której zrzeka się moja matka? W jakich proporcjach spadek należy się

    Zachowek jest tylko przy testamencie.
    Jeżeli dziedziczycie ustawowo, to dzielicie to na trzy równe części. Tylko,
    że jeżeli ten dom i działka były majątkiem wspólnym ojca i matki, to matka
    ma już połowę. A drugą połowę dzielicie przez trzy.
    --
    Maluch

  • 3. Data: 2008-09-17 19:44:19
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "sotb" <s...@n...netu> writes:

> [...]
    > zachowek od części której zrzeka się moja matka? W jakich proporcjach
    > spadek należy się każdej z tych trzech osób?

    Nie ma czegos takiego, jak "zrzeczenie sie spadku na rzecz kogos".
    Mozna spadek odrzucic. Mozna przyjac i potem przekazac w darowiznie...

    Normalnie nalezy sie po 1/3 kazdemu z 3 spadkobiercow.

    O ile rozumiem przepisy, to w razie odrzucenia spadku przez twoja
    matke i siostre spadek przypadnie po polowie tobie i twojej
    siostrzenicy.

    MJ

  • 4. Data: 2008-09-18 06:17:56
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > Nie ma czegos takiego, jak "zrzeczenie sie spadku na rzecz kogos".
    > Mozna spadek odrzucic. Mozna przyjac i potem przekazac w darowiznie...
    > Normalnie nalezy sie po 1/3 kazdemu z 3 spadkobiercow.

    Jeśli chodzi o całość nieruchomości to bardzo możliwe, że prawa są
    podzielone następująco:
    2/3 matka
    1/6 siostra
    1/6 pytający

    > O ile rozumiem przepisy, to w razie odrzucenia spadku przez twoja
    > matke i siostre spadek przypadnie po polowie tobie i twojej
    > siostrzenicy.

    A nie w całości pytającemu?

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 5. Data: 2008-09-18 07:07:31
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Paweł <b...@m...com> writes:

    > A nie w całości pytającemu?

    Nie, dlaczego? Po odrzuceniu spadku odrzucona czesc przechodzi na
    dzieci odrzucajacego, a nie na pozostalych spadkobiercow.

    MJ