  • 1. Data: 2006-02-01 20:35:40
    Temat: podwyższenie wartości sprzedanej nieruchomości
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam!
    Proszę o pomoc.Jakiś czas temu rodzina sprzedała działkę budowlaną. W akcie
    not. jest zapis że "stawających poinformowano... o solidarnym obowiązku
    zapłaty zaległości podatkowej.. w przypadku podwyższenia wartości przedmiotu
    sprzedaży.."
    ale w innym punkcie:
    "stawiający umawiają się, że koszty sporządzenia umowy przenoszącej prawo
    własności ponosi kupujący"
    Podatek zapłacił kupujący.
    Po jakimś czasie Urząd Skarbowy podwyższył wartość działki i żąda zapłacenia
    różnicy w podatku od sprzedających.
    Co teraz ma zrobić sprzedający?
    Kto ma tą róznicę zapłacić?
    pzdr.

  • 2. Data: 2006-02-01 20:43:52
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    m...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > Podatek zapłacił kupujący.
    > Po jakimś czasie Urząd Skarbowy podwyższył wartość działki i żąda zapłacenia

    Urzędowi - solidarnie, a więc urząd sobie wybiera. Potem sprzedający
    mógłby dochodzić zwrotu zapłaconego podatku od kupującego, ale tylko
    połowy, bo podatek to nie jest MZ kosztem sporządzenia umowy.

    KG

  • 3. Data: 2006-02-01 20:53:59
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > mógłby dochodzić zwrotu zapłaconego podatku od kupującego, ale tylko
    > połowy, bo podatek to nie jest MZ kosztem sporządzenia umowy.

    Nie bardzo rozumiem- urząd sobie wybiera?

  • 4. Data: 2006-02-01 21:06:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    m...@p...onet.pl napisał(a):
    > Nie bardzo rozumiem- urząd sobie wybiera?

    Na tym polega solidarność dłużników, że można wybrać od którego i w
    jakiej części dochodzi się zapłaty. Ich wzajemne rozliczenia i
    zobowiązania nie mają dla osoby trzeciej (wierzyciela) żadnego znaczenia.

    KG

  • 5. Data: 2006-02-01 21:29:56
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > jakiej części dochodzi się zapłaty. Ich wzajemne rozliczenia i
    > zobowiązania nie mają dla osoby trzeciej (wierzyciela) żadnego znaczenia.

    A co w pzypadku jeśli sprzedający nie osiąga dochodów?
    Czy można zbyt małą cenę sprzedaży uzasadnić, że kupujący byli bliską rodziną ?

  • 6. Data: 2006-02-01 21:35:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    m...@p...onet.pl napisał(a):
    > A co w pzypadku jeśli sprzedający nie osiąga dochodów?

    to już problem egzekucji

    > Czy można zbyt małą cenę sprzedaży uzasadnić, że kupujący byli bliską rodziną ?

    cena nie ma znaczenia, podatek płaci się od rzeczywistej wartości

    KG

  • 7. Data: 2006-02-01 21:37:41
    Od: "K.Mackiewicz" <drynda@[nospam]o2.pl>

    m...@p...onet.pl napisał(a):

    > akcie

    > przedmiotu

    > zapłacenia

    > Nie bardzo rozumiem- urząd sobie wybiera?

    np. biore kredyc ktos bedzie zyrantem, ja nie bede placic bo strace
    prace, to bank pujdzie do niego po kase. Ewentualnie pozniej zyrant moze
    odemnie zadac pieniadze

  • 8. Data: 2006-02-01 21:37:50
    Od: m...@p...onet.pl

    > to już problem egzekucji

    > cena nie ma znaczenia, podatek płaci się od rzeczywistej wartości
    >
    > KG
    Dzięki za odpowiedź.
    pzdr.

  • 9. Data: 2006-02-01 22:07:53
    Od: ...@...c

    Dnia 1 Feb 2006 21:35:40 +0100, m...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > Podatek zapłacił kupujący.
    > Po jakimś czasie Urząd Skarbowy podwyższył wartość działki i żąda zapłacenia

    Najpierw sprawdzić na jakiej podstawie podwyższył cenę działki.
    Jako że US zna sie na wycenie nieruchomości gruntowych jak ja na odległych
    galaktykach to pewnie standardowo pani ela sprawdzając ceny transakcyjne
    gruntów w okolicy zauważyła że wasza cena za 1m jest istotnie niższa niż
    średnia w okolicy. Po czym radośnie ten 'detektyw' wystawił swoją korektę (
    także z fusów ). Jest również pewne że pani Ela nawet nie zaglądneła czy
    aby przypadkiem nie ma tam służebności przejazdu dla sąsiada albo
    przepięknie wiszą linie napowietrzne przez połowę działki czy też sterczy
    śliczna stacja trafo odziedziczona po dziadku - a może przez pół wiosny
    bystra rzeczka obok wylewa tworząc piękne szambo. To nie jest ważne, bo
    pani ela nawet tej działki nie widziała - ważne jest że pani Ela pracuje w
    US i ma czerwoną pieczątkę z ptakiem która lubi pomachać przy kawie. :)

    --
    pozdrawiam,

  • 10. Data: 2006-02-01 22:26:10
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Z wyceną US mozna się nie zgodzić, wtedy wartość wyceni rzeczoznawca majątkowy, koszt
    poniesie jedna ze stron w
    zalezności od różnicy pomiedzy ceną z umowy, a wartością okresloną przez rzeczoznawcę
    (bodajże do 30% to US, a jak
    więcej to strony).
    JaC