    From: "Basia" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podstawa emerytury
    Date: Sun, 24 Jul 2005 07:00:48 +0000 (UTC)

    wektor <w...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "monika" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > chorobowy
    > od
    > sierpnia mogę
    > wyliczenia
    >
    > Najlepiej zapytać w ZUS, w informacji emerytalno-rentowej. Ale
    > prawdopodobnie (na 99%) można skorzystać, przy czym kwota bazowa też
    > będzie taka jak do renty, tylko zostaną uwzględnione wszystkie
    > waloryzacje od 1993 r. do chwili obecnej.

    > wybranych
    >
    > Ale kwota bazowa byłaby aktualna (1903,03 zł), dlatego trzeba
> [...]

    Widzę że jest Pan zorientowany w sprawach zusowskich, więc pozwolę się
    wtrącić z własnym pytaniem. U mnie sytuacja jest następująca: po studiach
    przez 5 lat prowadziłam działalność gospodarczą (czyli sama opłacałam
    składkę ZUS, najniższą) Potem zaczełam opłacać KRUS, przyszłą emeryturę też
    będę miała z KRUSu. Zastanawiam się czy w ogóle będzie mi się należała jakaś
    renta w ramach ZUS i ewentualnie jaka ona będzie? Dodam jeszcze że w czasie
    studiów miałam 2 letnią dziekankę, tzw "naukową" (wyjazd na zagraniczne
    stypendium) czyli w sumie studiowałam 7 lat. Będzie z tego coś do tej
    skromniutkiej rolniczej emerytury czy w ogóle lepiej zapomnieć?