    From: "marlid" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podpis - czytelny ?
    Date: Tue, 12 Nov 2002 15:07:56 +0100

    Użytkownik "Emund" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aqqq1t$i9t$1@news.tpi.pl...
    > Witam
    > Podpowiedzcie prosze na jakiej podstwie prawnej pan (i) w banku (i nie
    > tylko) zadaja ode mnie napisania na dokumencie bankowym czytelnie mojego
    > imienia i nazwiska w miejscu przeznaczonym na moj podpis. Innymi slowy
    mowia
    > mi jak ma wygladac moj podpis. Na nic zdaja sie tlumaczena ze moj podpis
    > wyglada zupenie inaczej a moje pelne imie i nazwisko jest juz przeciez
    > napisane (wlasnorecznie) na gorze dokumentu.
    >
    > Czy moze mi ktos podac definicje prawna czytelnego podpisu, jezeli taki
> [...]
    przepisy nie zawierają definicji podpisu, a tym bardziej definicji podpisu
    czytelnego. Oto co na ten temat pisze
    RUDNICKI Stanisław w Komentarzu do kodeksu cywilnego. Księga pierwsza. Część
    ogólna Warszawa 2002 Wydawnictwo Prawnicze LexisNexis (wydanie IV zmienione)
    w uwagach do art. 78.

    Jest jeszcze możliwość, że wymaganie czytelności podpisu wynika z regulaminu
    bankowego, w co raczej wątpię,

    pzdr

    marek