    From: "pit" <p...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podobne domeny - nieuczciwa konkurencja?
    Date: Wed, 18 May 2005 21:30:33 +0200

    > Dnia 26.10.2004 zarejestrowałem dla firmy domenę silniki-elektryczne.com.pl
    > Firma zajmuje się sprzedażą silników elektrycznych.
    >
    > Ostatnio znalazłem domenę silniki-elektryczne.pl, która została zarejestrowana
    > dnia 5.04.2005 (sprawdziłem na stronach NASKu) i również sprzedaje silniki
    > elektryczne.
    >
    > W związku z tym mam pytanie - czy działalność tamtej firmy nie podchodzi pod
    > nieuczciwą konkurencję?
    [...]

    Czy masz wylacznosc na uzywanie wyrazenia "silniki elektryczne"? Na pewno
    nie masz i miec nie mozesz, bo to sa potoczne slowa i nie podlegaja zastrzezeniu.
    Dlatego nie masz zadnych praw do domeny z tym wyrazeniem jesli zarejestrowala
    je sobie inna firma, niewazne czy przed rejestracja przez Ciebie domeny com.pl
    czy po. A to ze ta firma sprzedaje tam faktycznie silniki elektryczne, czyli uzywa
    tej domeny zgodnie z przeznaczeniem prowadzac rzetelny biznes - wrecz pieczetuje
    sprawe i ucina dalsze dyskusje.

    Gdybys mial firme o nazwie "CoolEngines" a jakas obca firma zarejestrowala sobie
    domene cool-engines.pl, mialbys podstawy do roszczen, nawet nie majac tej nazwy
    zastrzezonej, bo bylaby to nazwa unikalna i rozpoznawalna przez konsumentow.

    Dla "silniki-elektryczne" podstaw do roszczen nie masz zadnych.

    A gdybys mogl jednak miec, to puscic z torbami moglby Cie wlasciciel domeny
    silniki-elektryczne.com.

    pit