    From: MiKey <u...@u...post.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: podobne domeny - nieuczciwa konkurencja?
    Date: Wed, 18 May 2005 21:05:13 +0200

    Grzegorz Hrynek napisał(a):
    > Dnia 26.10.2004 zarejestrowałem dla firmy domenę silniki-elektryczne.com.pl
    > Firma zajmuje się sprzedażą silników elektrycznych.

    Wszystko wskazuje na całkowitą legalność - nazwa (domeny) wskazuje na
    przedmiot działalności. To normalne, na coś ta nazwa musi wskazywać. Czy
    fryzjerzy mogą zabronić konkurencji działania pod nazwą, szyldem Zakład
    Fryzjerski (nie firmą czy nazwą towarową!)? Nie. Przecież jakoś się
    muszą nazwać. A wariacje nazw nie pozwalają na nieskończoną dowolność.

    Kwestia nazw zastrzeżonych to zupełnie inna bajka... ale musiałbyś
    mieć zastrzeżony znak towarowy "silniki-elektryczne.com.pl" i dokładnie
    tak oznaczać produkty. Nie jako adres internetowy a nazwę produktu, czyli:
    silnik "Silniki-elektryczne.com.pl"

    --
    pzdr
    Michał Kordulewski GG: 5115