    From: "1634Racine" <m...@...cbqebml>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poddanie pod glosowanie wniosku sprzecznego z prawem
    Date: Fri, 10 Jun 2016 13:33:57 +0200

    Shrek w news:nje36u$p2p$1@node2.news.atman.pl
    > A po tym czasie uchwała jest obowiązująca.

    obowiazujaca, tzn., ze co? ze dziala w praktyce, tak? czyli, ze (chociaz jak
    znam zycie robi sie to juz po tzw. 2 tyg od uchwalenia :) moga po 6 tyg
    stawiac smazalnie.
    ale: obowiazujaca, to - oczywiscie - nie znaczy, ze zgodna z prawem, czyli
    jej skutek jest bezprawny.

    > Potem to możesz sobie co najwyżej walczyć w sądzie na zasadach ogólnych.
    > Np rozporządzenie stoi wyżej od uchwały wspólnoty.

    dokladnie o to chodzi: rozporządzenie stoi wyżej od uchwały wspólnoty.

    > Z tego co wiem, cała wspólnota, reprezentawana tylko przez zarząd. Tzn.
    > Pozywasz wspólnotę, zarząd ją reprezentuje, ale odpowiada wspólnota.

    z jakich regulacji prawnych to wynika?
    ( *ktos* *wie* ? )

    > Sam sobie odpowiedziałeś.

    ze "na zdrowy rozum", ok, ale to za mala wiedza.

    > Problem paradoksalnie w tym, że zarząd działa bez uchwały wspólnoty w
    > interesującym mnie zakresie, więc ciężej dobrać oskarżenie (tak byłoby
    > unieważnienie uchwały i po kłopocie).

    wg mnie caly czas krazymy wokol malo jasnej wiedzy o *konkretnych*
    *regulacjach* *prawnych* tyczacych takich obiektow fizycznych, jak
    "wspolnota mieszkancow", "zarzad wspolnoty", etc. Przeciez musi byc jakis
    zapis prawny opisujacy ich wzajemne relacje, kompetencje, odpowiedzialnosc.
    Jesli zarzad wydaje kase wspolnotowa na budowe bramy, to musi miec osobowosc
    prawna, konto bankowe, pieczatki, przewodniczacego zarzadu, prawo do tego by
    wydawac kase wspolnoty, wspolnota - ma mozliwosc uchwalania skladek,
    zarzad - gromadzenia ich; to jest dzialalnosc gospodarcza (czyja?
    wspolnoty?zarzadu?), odpowiedzialnosc karna za tym idaca - tego wszystkiego
    ,do licha, nie robi sie w powietrzu i nie na pstryk woli.
    wiec musi byc konkretna wiedza - wynikajaca z tych obwarowan prawnych - kogo
    sie pozywa za prawnie wadliwa i funkcjonujaca w praktyce uchwale. Nie ma
    tak, ze "widzi wam sie/widzi nam sie" i u nas pozywa sie wspolnote, a u
    was - zarzad.

    > zarząd rzeczywiście musi się jakoś opowiedzieć w sytuacji gdy nie da się
    > zadowolić wszystkich i trudno miec do nich pretensję, że nie dokonają
    > niemożliwego i nie znajdą rozwiązania satysfakcjonującego wszystkich.

    rozumiem, ale piszesz o bajkowej sytuacji;
    ja dalem przyklad, gdy prawo czegos *wyraznie* *zabrania* i nawet jesli
    jednej osobie na 100-tke wspolnotowa sprawa przykladowej smazalni nie podoba
    sie - nalezy ja zlikwidowac i nie ma tu nic do rzeczy tzw. umiejetnosc
    zycia w grupie i tym podobne pierdoly.