    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poddanie pod glosowanie wniosku sprzecznego z prawem
    Date: Fri, 10 Jun 2016 12:02:10 +0200

    On 10.06.2016 11:44, 1634Racine wrote:
    > Shrek w news:nj5nha$a7r$1@node1.news.atman.pl
    >
    > a po tym czasie - to co?

    A po tym czasie uchwała jest obowiązująca.

    > zwaz na to, ze naturalne jest (raczej...), ze
    > ruch zaskarzenia wystepuje zazwyczaj po dluzszym czasie wszelkich
    > pokojowych odwolan/prosb, etc. kierowanych do zarzadu wspolnoty, do
    > urzedu gminy (ktory wydzierzawil podworko wspolnocie) i dopiero jesli to
    > nie daje skutku, ludzie desperacko wchodza na droge formalna -> prawna.
    > czyli co? czlowiek zachowuje sie wlasnie normalnie, "odwolawczo" (a to
    > zabiera czas,jak wiadomo) - i juz po 6 tyg. nie ma prawa/mozliwosci
    > wejscia na droge prawna/procesowa??
    > cos mi to nie lezy....

    No właśnie tak. Potem to możesz sobie co najwyżej walczyć w sądzie na
    zasadach ogólnych. Np rozporządzenie stoi wyżej od uchwały wspólnoty.
    Jeśli jednak uchwała jest z grubsza zgodna z prawem - np. że każdy ma
    sprzątać klatkę raz w tygodniu a ty trzy, to znaczy, że się tak
    umówiliście i miałeś 6 tygodni na zgłoszenie sprzeciwu.

    > to jest w ogole ciekawa sprawa: kto moze byc pozwanym... Czy zarzad,czy
    > cala wspolnota...

    Z tego co wiem, cała wspólnota, reprezentawana tylko przez zarząd. Tzn.
    Pozywasz wspólnotę, zarząd ją reprezentuje, ale odpowiada wspólnota.
    Potem ktoś ze wspólnoty (np. ty) może pozwać zarząd, że doprowadził do
    takiej sytuacji, ale szanse raczej nikłe. W końcu właściciele
    przegłosowali, więc za swoje czyny odpowiadają.,

    > Na zdrowy rozum - wspolnota odpowiada za uchwale, zarzad jedynie
    > wykonuje uchwale.
    > Ale nie jestem tego pewien.
    > pytanie:
    > z czego - PRECYZYJNIE - wynika , ze ewidentnie pozywa sie wspolnote, a
    > nie zarzad?

    Sam sobie odpowiedziałeś.

    Wszystko co napisałem, to IMHO. Byłem w zarządzie, teraz przygotowuje
    się do pozwania wspólnoty. Problem paradoksalnie w tym, że zarząd działa
    bez uchwały wspólnoty w interesującym mnie zakresie, więc ciężej dobrać
    oskarżenie (tak byłoby unieważnienie uchwały i po kłopocie).

    Ogólnie temat wspólnot jest skomplikowany moralnie. Z jednej strony
    zarząd pracuje zwykle charytatywnie, więc wypadałoby próbować się
    dogadać po ludzku, tym bardziej, że to twoi sąsiedzi a często znajomi. Z
    drugiej jak chcesz być ok, a przestaje być ok, to dostajesz w D4, bo
    próbowałeś być miły zamiast iść od razu do prawnika. Z trzeciej zarząd
    rzeczywiście musi się jakoś opowiedzieć w sytuacji gdy nie da się
    zadowolić wszystkich i trudno miec do nich pretensję, że nie dokonają
    niemożliwego i nie znajdą rozwiązania satysfakcjonującego wszystkich.

    Shrek.