  • Data: 2004-07-13 12:01:32
    Temat: Re: podatek
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mam pytanie, dotyczącą podatku od darowizny.
    > Chciałbym synowi przysłać pewną sumę $. Lecz nie wiem jak rozwiązać sprawę
    > podatku chyba od darowizny.

    zależy ile chcesz darować podatek płaci się od wartości przekraczającej
    9.637 w tym przypadku

    Ile on wynosi ?
    jesli więcej to do 10.278 3%
    od 10.278 do 20.556 to 308 zł 30 gr i 5% nadwyżki ponad 10.278
    od 20.556 822 zł 20 gr i 7% nadwyżki ponad 20.556

    > Czy można jakoś przesłac pieniądze z zagranicy, tak aby ominąć podatek ...
    > np pisząc jakąś umowę, lub może jakieś inne rozwiązania

    chyba nie ma nizszych podatków jak od spadków i darowizn, ale mogę się mylić