  • 1. Data: 2004-07-13 10:53:00
    Temat: podatek
    Od: "Alex" <g...@g...com>

    Witam

    Mam pytanie, dotyczącą podatku od darowizny.
    Chciałbym synowi przysłać pewną sumę $. Lecz nie wiem jak rozwiązać sprawę
    podatku chyba od darowizny.

    Ile on wynosi ?
    Czy można jakoś przesłac pieniądze z zagranicy, tak aby ominąć podatek ...
    np pisząc jakąś umowę, lub może jakieś inne rozwiązania

    --
    thx Alex

  • 2. Data: 2004-07-13 12:01:32
    Temat: Re: podatek
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    > Mam pytanie, dotyczącą podatku od darowizny.
    > Chciałbym synowi przysłać pewną sumę $. Lecz nie wiem jak rozwiązać sprawę
    > podatku chyba od darowizny.

    zależy ile chcesz darować podatek płaci się od wartości przekraczającej
    9.637 w tym przypadku

    Ile on wynosi ?
    jesli więcej to do 10.278 3%
    od 10.278 do 20.556 to 308 zł 30 gr i 5% nadwyżki ponad 10.278
    od 20.556 822 zł 20 gr i 7% nadwyżki ponad 20.556

    > Czy można jakoś przesłac pieniądze z zagranicy, tak aby ominąć podatek ...
    > np pisząc jakąś umowę, lub może jakieś inne rozwiązania

    chyba nie ma nizszych podatków jak od spadków i darowizn, ale mogę się mylić

  • 3. Data: 2004-07-13 12:04:15
    Od: "Alex" <g...@g...com>

    Czyli przy ok 80 000 zapłace 7% wartości czyli ok 5 tys zgadza się ?
    Nie mozna jakoś tego obejśc, np pisząc umowę treści ze syn odemnie pożycza
    tą kwotę z jakimś nieskończenie odroczonym terminem płatności ?

  • 4. Data: 2004-07-13 12:22:03
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    Użytkownik "Alex" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    > Czyli przy ok 80 000 zapłace 7% wartości czyli ok 5 tys zgadza się ?

    4.983.28 ł

    > Nie mozna jakoś tego obejśc, np pisząc umowę treści ze syn odemnie pożycza
    > tą kwotę z jakimś nieskończenie odroczonym terminem płatności ?

    w zasadzie to można umowa pożyczki i podatek od czynności cywilno prawnych 2
    %

  • 5. Data: 2004-07-13 12:59:05
    Od: "Alex" <g...@g...com>

    Czyli wraz z $ powinienem przesłać jakąś umowę, z moim podpisem i po
    podpisaniu przez drugą stronę to on zapłaci podatek ?
    Czy robi się to jakoś inaczej ?
    Jak napisać taką umowę, muszą być jakieś prawne zapisy czy wystarczy
    zwykłych kilka informacji, kto, komu, ile i na ile ... ?

  • 6. Data: 2004-07-13 13:37:12
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Kiedyś darowizna w postaci walut wymienialnych skierowana na konto w polskim banku
    była wolna od podatku, ale to się mogło zmienić.
    Jeśli darowizna na cele mieszkaniowe, to większa wartość kwoty wolnej.
    Dodatkowo można osobno darowiznę od każdego z rodziców, czyli znowu kwota wolna
    wychodzi ×2.
    Z darowizny to się trzeba rozliczyć w momencie dokumentowania nią jakiegoś wydatku
    (pokrycia) - może być warto od razu rejestrować
    umowę i płacić podatek, albo i nie...
    JaC

  • 7. Data: 2004-07-13 13:42:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    666 wrote:

    > Kiedyś darowizna w postaci walut wymienialnych skierowana na konto w
    > polskim banku była wolna od podatku, ale to się mogło zmienić. Jeśli

    To już dawno się zmieniło. Oczywiście na niekorzyść podatnika