    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pobicie psa
    Date: Thu, 6 Oct 2005 14:15:51 +0200

    Użytkownik "Łukasz [oleśnica]" <l...@g...com> napisał w
    wiadomości news:di1bfu$utj$1@news.dialog.net.pl...

    > Jeśli mam zezwolenie na bron, atakuje mnie jakiś pies, nie wiem
    > do kogo należy, dzieje się to w centrum miasta, mogę go zastrzelić?
    > Biorąc pod uwagę, ze nie jest to lalusi kundelek ino wieeelki.

    Z punktu widzenia prawa karnego psu możesz zrobić wszystko, co tylko
    okaże się niezbędne, by Cię nie ugryzł. Zdrowie, czy nawet życie psa
    ma oczywiście mniejszą wartość od życia lub zdrowia człowieka, więc
    nast. wyższej konieczności spokojnie dowiedziesz. Ale kwestia użycia
    broni w centrum miasta jest wysoce kontrowersyjna. Spora szansa
    przypadkowego zranienia kogoś. Mimo wszystko kredek chemiczny wydaje
    mi się skuteczniejszy.