  • 1. Data: 2005-04-19 18:32:52
    Temat: platność kartą a kurs waluty - pytanie
    Od: news <color@#wytnij.to#gazeta.pl>

    witam, nie bardzo wiedzialem na jaka grupe zadac pytanie, ale moze tutaj
    znajde odpowiedz...
    na podstawie jakiego kursu waluty bank (vwbank) powinien obciazyc moj
    rachunek, przy bezgotowkowej operacji zrealizowanej za granicą ?
    czy jest to kurs sprzedazy tegoż banku ? czy jest to kurs sprzedazy
    banku nbp ? czy moze jakis inny kurs miedzybankowy ?
    zdziwilem sie po prostu patrzac w historie rachunku po zakupie
    zrealizowanym we wloszech (eur) -wyglada na to ze kurs byl zdecydowanie
    wyzszy do kursu sprzedazy eur w nbp - stad moje watpliwosci... a na
    dodatek vwbank nie publikuje na swoich stronach info o kursach walut (ja
    przynajmniej nie znalazlem takiej informacji)

    zawsze wydawalo mi sie ze bezgotowkowa operacja zagraniczna jest
    korzystniejsza od wyplaty gotowki z karty
    z gory dzieki za info.

  • 2. Data: 2005-04-19 20:06:43
    Temat: Re: platność kartą a kurs waluty - pytanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    news wrote:
    > witam, nie bardzo wiedzialem na jaka grupe zadac pytanie, ale moze tutaj
    > znajde odpowiedz...

    Nie ta grupa. Szukasz grupy o bankowości.

    > na podstawie jakiego kursu waluty bank (vwbank) powinien obciazyc moj
    > rachunek, przy bezgotowkowej operacji zrealizowanej za granicą ?

    Przeczytaj instrukcję/regulamin karty.

    [ciach]

    > zawsze wydawalo mi sie ze bezgotowkowa operacja zagraniczna jest
    > korzystniejsza od wyplaty gotowki z karty

    Przeczytaj tablicę prowizji (zwłaszcza z uwzględnieniem pozycji "wypłata
    gotówki w bankomatach za granicą").

  • 3. Data: 2005-04-19 20:08:14
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    news <color@#wytnij.to#gazeta.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > czy jest to kurs sprzedazy tegoż banku ? czy jest to kurs sprzedazy
    > banku nbp ? czy moze jakis inny kurs miedzybankowy ?
    Dużo zależy od tego jaką kartą płacisz w jakim kraju.
    VISA jest OIDP rozliczana w dolarach, co powoduje, ze operację w EUR masz
    przeliczaną EUR-> USD->PLN, za kazdym razie po odpowiednim kursie
    sprzedaży/kupna, co znacznie podnosi ostateczny koszt
    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 4. Data: 2005-04-19 20:10:31
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    news napisał(a):
> [...]
    > czy jest to kurs sprzedazy tegoż banku ? czy jest to kurs sprzedazy
    > banku nbp ? czy moze jakis inny kurs miedzybankowy ?

    czytałeś umowę i regulamin karty?

    KG

  • 5. Data: 2005-04-19 20:41:03
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Roman Rumpel napisał(a):

    > VISA jest OIDP rozliczana w dolarach, co powoduje, ze operację w EUR
    > masz przeliczaną EUR-> USD->PLN, za kazdym razie po odpowiednim kursie
    > sprzedaży/kupna, co znacznie podnosi ostateczny koszt

    źle pamietasz.

    M.

  • 6. Data: 2005-04-20 06:23:57
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "news" <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > witam, nie bardzo wiedzialem na jaka grupe zadac pytanie,

    pl.biznes.banki

    To typowe pytanie dla dyskusji tam toczacych sie i tam uzyskasz pelna
    odpowiedz.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt