  • 1. Data: 2005-04-19 18:30:00
    Temat: opiekun prawny- osoba niepelnosprawna
    Od: "adap" <a...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie!

    Moja mama, ktora jest osoba niepelnosprawna i przebywa w domu opieku
    spolecznej. Chce ona ustanowic mnie swoim opiekunem prawnym.
    Czy ktos moze mi wskazac jakies przepisy, tlumaczace co sie kryje za tym
    pojeciem?
    Jakie bede miec konkretnie obowiazki? Rozumiem ze musze podpisac jakis akt
    notarialny.
    Dodam ze mama nie jest ubezwlasnowolniona (czy po podpisaniu tego aktu
    bedzie?)

    Dziekuje za odpowiedz
    Ada

  • 2. Data: 2005-04-20 07:09:26
    Temat: Re: opiekun prawny- osoba niepelnosprawna
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "adap" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie!
    >
    > Moja mama, ktora jest osoba niepelnosprawna i przebywa w domu opieku
    > spolecznej. Chce ona ustanowic mnie swoim opiekunem prawnym.

    ona moze Cie ustanowic tylko kuratorem dla nieporadnej

    > Czy ktos moze mi wskazac jakies przepisy, tlumaczace co sie kryje za tym
    > pojeciem?

    do sprawowania opieki stosuje sie odpowiednio przepisy o wladzy
    rodzicielskiej

    > Jakie bede miec konkretnie obowiazki?

    opiekun obowiazany jest wykonywac swe czynnosci starannie

    Rozumiem ze musze podpisac jakis akt
    > notarialny.

    nie
    > Dodam ze mama nie jest ubezwlasnowolniona (czy po podpisaniu tego aktu
    > bedzie?)

    nie , nalezy wniesc do SO wniosek o ubezwlasnowolnienie , mama jedynie moze
    zlozyc wniosek do SR o ustanowienie kuratora dla nieporadnej

    Sandra

  • 3. Data: 2005-04-21 12:37:42
    Od: Gupik <g...@N...pl>

    a co to dokładnie znaczy osoba ubezwlasnowolniona ?? za info, Dzięki :)

  • 4. Data: 2005-04-21 20:53:53
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "Gupik" <g...@N...pl> napisał w wiadomości
    > a co to dokładnie znaczy osoba ubezwlasnowolniona ?? za info, Dzięki :)

    jest to osoba , ktora z powodu np. choroby , narkomani czy alkoholizmu
    zostala pozbawiona całkowicie lub czesciowo zdolnosci do czynnosci prawnych

    Sandra