  • 1. Data: 2004-06-30 10:15:07
    Temat: pismo z UOKiK, a udzielenie informacji
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Witam,

    Na samym początku zastrzegę, że przegooglałem grupę i starałem się przejżeć
    strony UOKiK, niestety bez skutku. Większość postów dotyczących UOKiK na
    grupie dotyczy TP (dziwny zbieg okoliczności). W którymś z postów znalazłem
    także linki do http://www.uokik.gov.pl/PRZEPISY/pkt08.htm oraz
    http://www.uokik.gov.pl/PRZEPISY/PKTang.01.HTM , ale oba świecą 404.
    Aczkolwiek nie wiem, czy coś w tych linkach bym znalazł.

    Chciałbym zasięgnąć informacji, czy jestem zobowiązany (zmuszony) udzielić
    informacji UOKiK w zakresie, o jaki mnie pytają w piśmie, które otrzymałem.

    Prowadzę działalność telekomunikacyjną - sieć komputerowa z dostępem do
    internetu na jednym z osiedli (kilka budynków, z planami rozszerzenia na
    resztę osiedla). Pewnego wspaniałego poranka, UOKiK przysłało mi pismo,
    które zaczyna się od "W związku z prowadzonym postępowaniem wyjaśniającym w
    sprawie zbadania stanu konkurencji na rynku usług w zakresie dostępu do
    sieci Internet w mieście (...), na podstawie art. 45 ustawy z dnia 15
    grudnia 2000 r. (o OKiK) (Dz. U. z 2003 r. Nr 86 poz. 804 ze zm.) oraz
    stosownie do art. 28 ust. 6 tej ustawy i paragraf 6 rozporządzenia Prezesa
    Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2002r. w sprawie określenia właściwości
    miejscowej i rzeczowej delegatur UOKiK (Dz. U. z 2002 r. Nr 18 poz. 172)".

    Dalej proszą (chyba już żądają?) o udzielenie informacji:
    - ilu mam klientów,
    - przesłanie cennika usług,
    - czy zawierałem umowy z innymi administratorami osiedli, niż spółdzielnia,
    z którą podpisałem umowę (skąd ją mają? skąd wiedzą, jaka jest jej treść,
    skoro jedną kopię posiadam ja, drugą kierownik administracji bądź prezes
    spółdzielni?),
    - czy występując o zawarcie umowy, składałem oferty dotyczące świadczenia
    usług także w innych budynkach, niż wskazane w umowie, jeżeli tak, jakich
    odpowiedzi udzieliła spółdzielnia,
    - chcą otrzymać kopię mojej korespondencji ze spółdzielnią mieszkaniową.

    Jednocześnie informują o karze, jaką mogą mi nałożyć (od 1000 do 50 000 000
    euro; za art. 101 ust. 2 pkt 2 ustawy o ochronie konkurencji i
    konsumentów), jeżeli nie udzielę informacji, o które "proszą". A także,
    materiały dowodowe złożone w formie kserokopii (art. 46 ust. 1 ustawy o
    OKiK) - poświadczone podpisem i pieczątką osoby upoważnionej do dokonywania
    ppoświadczeń).

    Czy informacji, chociażby o ilości posiadanych abonentów, muszę udzielić?
    Nie mam nic do ukrycia, jednak sądzę, iż sprawa została zgłoszona ze
    względu na konkurencję, która od jakiegoś czasu próbuje wejść na osiedle,
    gdzie świadczę swoje usługi. Użytkownicy są raczej zadowoleni, więc nie
    chcą zmieniać dostawcy, a konkurencja nie chce przyjąć tego do wiadomości -
    stara się mnie stąd po prostu wyrzucić.

    Proszę o pomoc, stosowne linki do czegoś, co (tematem) mogłoby mnie
    zainteresować.
    Gdzie mógłbym się zgłosić z tym problemem? Kierownik administracji jest
    niestety na urlopie, podobnie jeden z prezesów spółdzielni i mam
    niewątpliwy kłopot, ze względu na 'deadline' 14dni od daty otrzymania
    pisma, aby przesłać im to, czego żądają.

    Pozdrawiam,

    --
    Rafal.Doroszkiewicz
    mailto:ja(at)vast.net.pl

  • 2. Data: 2004-06-30 12:00:27
    Temat: Re: pismo z UOKiK, a udzielenie informacji
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    otrzymałem.

    > na podstawie art. 45 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. (o OKiK) (Dz. U. z

    z tego co piszą w tej ustawie to tak...

    przeczytaj ustawe...

    pozdro....

  • 3. Data: 2004-06-30 13:21:31
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2004 12:15:07 +0200, Rafal.Doroszkiewicz naskrobał(a):

> [...]
    > odpowiedzi udzieliła spółdzielnia,
    > - chcą otrzymać kopię mojej korespondencji ze spółdzielnią mieszkaniową.

    nie przejmuj sie - zanim rypną tepsie karę to muszą mieć jasną sytuacje ;).
    Daj im wszystko oprócz korespondencji - bo nie ma obowiązku jej
    archiwizować.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 4. Data: 2004-06-30 16:23:38
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>

    Sebol napisał(a):
> [...]
    > nie przejmuj sie - zanim rypną tepsie karę to muszą mieć jasną sytuacje
    > ;). Daj im wszystko oprócz korespondencji - bo nie ma obowiązku jej

    Właściwie, to pewnie nie chodzi o TP, tylko o konkurencje lokalną, ew.
    Spółdzielnię Mieszkaniową, która robi problemy innym usługodawcom.

    Więc ilu mam klientów, również muszę im zdradzić?

    Pozdrawiam,

    P.S. dziękuję Wam za odpowiedzi/zainteresowanie się moim tematem

    --
    Rafal.Doroszkiewicz
    mailto:ja(at)vast.net.pl