    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pirackie programy, wizyta policji i syn-kretyn
    Date: Mon, 28 Apr 2003 22:08:31 +0200

    Użytkownik "lucky luck" <l...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:b8jvrc$ekq$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > Art. 118. 1. Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący
    > nośnikiem utworu, artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu
    > rozpowszechnianego lub zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego
    > warunkom nabywa lub pomaga w jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje lub
    > ^^^^^^
    > pomaga w jego ukryciu, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do
    > lat 5.
    > 2. Jeżeli sprawca uczynił sobie z popełniania przestępstwa określonego w
    > ust. 1 stałe źródło dochodu albo działalność przestępną, określoną w ust.
    1,
> [...]
    został
    > uzyskany za pomocą czynu zabronionego, podlega grzywnie, karze
    ograniczenia
    > wolności albo pozbawienia wolności do lat 2."
    >
    > Nie jestem przekonany czy to wszystko, ale wydaje mi sie, ze z braku
    > dodatkowych przeslanek (osiaganie korzysci, zrodlo dochodu) w zasadzie nic
    > mu nie grozi. Oczywiscie jesli w momencie zakupu nie byl swiadom ze to
    pirat
    > /ust. 3/ (szczerze mowiac widzac oferte za 20 zl programu wartego 200 zl
    > malo to prawdopodobne, choc chyba dosc trudne do udowodnienia ;-)

    Corel 9, warty 2+ tys zł. jest dodawany do skanera Plustek Gwarteko 200+ zł
    GRATIS. Czy mam podejrzewać Plusteka o piarctwo??? Co to znaczy "program
    jest warty"? Może był miesiąc temu, a dzis juz jest nowsza wersja więc stare
    sprzedają za bezcen???
    Sam nie tak dawno kupiłem LEGALNĄ i nieużywaną licencję na Win95 OEM w
    hurtowni za 50 zł. Po prostu pozbywali się starych zalegających zapasów...

    Pozdrawiam,
    BaLab