  • 1. Data: 2002-05-22 09:38:05
    Temat: !!! pilne !!!
    Od: "hans" <h...@v...pl>

    mam pytanie związane z prawami autorskimi dotyczącymi tworzenia strony
    internetowej.

    wykonaliśmy projekt strony w technologii flash dla klienta (firmy),
    wystawiliśmy fakture i została zapłacona, teraz klient, niechce korzystać z
    naszych usług (jego prawo), i chce aby wszystkie materiały, wtym kody
    źródłowe (*.fla flasha) zostały mu przekazane bo znalazł firme która zrobi
    mu aktualizacje taniej. Mam pytanie czy mają prawo dochodzic swoich praw w
    sądzie, abyśmy przekazali im te pliki źródłowe. Na ich serwerze znajdują się
    ostateczne pliki które są efektem kompilacji źródeł.

    Proszę o pilną odpowiedz, bo gość straszy sądem, mam pare dni na
    ustosunkowanie się do tej "prośby" mojego klienta.

    Pozdrawiam, J

  • 2. Data: 2002-05-22 09:45:55
    Temat: Re: !!! pilne !!!
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Proszę o pilną odpowiedz, bo gość straszy sądem, mam pare dni na
    > ustosunkowanie się do tej "prośby" mojego klienta.

    Zależy to przede wszystkim od treści zawartej umowy. Bez jej znajomości trudno
    _cokolwiek_ sensownego napisać.

    Pzdr

  • 3. Data: 2002-05-22 09:54:42
    Od: "hans" <h...@v...pl>

    no właśnie - nie spisana była żadna umowa pomiędza nami, jedyny ślad
    wykonanej pracy to faktura

  • 4. Data: 2002-05-22 10:06:46
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "hans" <h...@v...pl> napisał w wiadomości
    > no właśnie - nie spisana była żadna umowa pomiędza nami, jedyny ślad
    > wykonanej pracy to faktura

    Czyli nie mają praw autorskich a co za tym idzie prawa do modyfikacji kodu
    (nawet gdyby go mieli), ani do odsprzedaży całości czy też części dzieła.
    Możesz teraz wystosować im ofertę, na sprzedaż praw autorskich wraz z kodem
    źródłowym ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-05-22 10:13:26
    Od: "hans" <h...@v...pl>

    Dzięki za szybkie info, czy istnieje jakiś przepis którym mógłbym się
    podeprzeć przy spotkaniu z klientem?
    gdzie takiego prepisu szukać? w przepisach o prawach autorskich?

    Dzięki. J

  • 6. Data: 2002-05-22 10:31:14
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Dzięki za szybkie info, czy istnieje jakiś przepis którym mógłbym się
    > podeprzeć przy spotkaniu z klientem?
    > gdzie takiego prepisu szukać? w przepisach o prawach autorskich?

    Paragrafu konkretneg Ci niestety nie podam (nie wiem nawet czy istnieje),
    ale czy sądzisz, że jak kupisz licencję na windowsy to masz szanse wyrwać
    kod źródłowy i prawo do jego modyfikowania od MS?

    Jaka jest nazwa pozycji na fakturze?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-05-22 10:37:51
    Od: "hans" <h...@v...pl>

    i tak samo się tłumaczyłem, nazwa na fakturze: projekt strony internetowej

  • 8. Data: 2002-05-22 10:45:13
    Od: "lord" <r...@p...onet.pl>

    firma ktora kupila od ciebie program (strone internetowa) nie ma prawa do
    upominania sie o kod zrodlowy programu
    przykladem jest to ze gdy kupuje gre np quake 3 nie mam prawa zadac od firmy
    kodu zrodlowego w tym engine na ktorym ta gra zostala zrobiona moge
    natomiast od nich wykupic prawa do enginu ale dostaje wowczas nowa umowe i
    dotyczy ona enginu tej gry a nie samej gry
    nie wspomne juz o roznicy cen gdzie za gre place np 150 zl natomist za
    engine i prawa do jego modyfikacji duzo , duzo wiecej

  • 9. Data: 2002-05-22 12:49:19
    Od: "mops" <m...@g...pl>

    Sprawa byla juz niejednokrotnie walkowana na grupie pl.comp.dtp - chodzilo o
    poligrafie ale to branze bardzo podobne. Poszukaj tam w archiwum a na pewno
    znajdziesz rozwiazanie swojego problemu

    Z pozdrowieniami
    Mops

  • 10. Data: 2002-05-22 13:51:07
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Dzięki za szybkie info, czy istnieje jakiś przepis którym mógłbym się
    > podeprzeć przy spotkaniu z klientem?
    > gdzie takiego prepisu szukać? w przepisach o prawach autorskich?

    Po co Ci przepis ?
    Powiedz klientowi, że zgodnie z fakturą, sprzedałeś mu "projekt strony" a nie
    kod źródłowy.
    Kod może otrzymać za dodatkową opłatą, która wynosi...... PLN +VAT ;) bądź też
    nie chcesz w ogóle sprzedać kodu ;)
    A jeśli chce, to niech idzie do sądu i udowadnia swoje racje :)

    Pzdr