    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pijany rowerzysta - paranoja w państwie prawa
    Date: Mon, 23 Jan 2006 22:49:43 +0100

    ape napisał(a) w wiadomości: ...
    >pijaku
    >patent
    >
    >byloby chore

    "Byłoby"... Słyszałem w radio, że to jest praktykowane. Nie pamiętam niestety
    szczegółów.

    >jak bedziemy tak zdyscyplinowani jak niemcy czy angole - podniosa nam
    >poprzeczke.

    Ja bym na podwyżkę nie liczył. Nwet, gdyby przez miesiąc nikogo nie złapano.

    >jak na razie slyniemy w swiecie jako opoje, wiec nie narzekajmy na
    >restrykcje

    Coraz więcej w tym legendy, którą niektórzy z lubością podtrzymują.
    W południowej Europie kierowcy też z "odpowiednim" temperamentem.
    Z innej beczki często statystyki podają: "xxx pijanych kierowców".
    Tylko, że do nich zaliczają każdego >0.2 promila, podczas gdy nawet
    u nas jest rozróżnienie 0.2-0.5 "w stanie wskazującym" czy też "po
    spożyciu", >0.5 nie pamiętam określenia, ale chyba takie, aby można
    było tłumaczyć z urzędowego na potoczny jako "pijany".
    Chciałem kiedyś uzyskać takie szczegółowe informacje (radio, policja),
    ilu z jakiego przedziału (<0.2 0.2-0.5 0.5-1.0 ...) i porównać z
    informacjami w mediach, ale odniosłem wrażenie, że panuje w tej sprawie
    "opór materii". No cóż, może gdybym miał legitymację dziennikarską...
    Zauważyłem tylko, że jakoś w tym samym czasie w PR częściej zaczęto
    używać słowa "nietrzeźwych" zamiast "pijanych". Może przypadek.
    Podejrzewam więc, że w informacjach jako pijanych, podawali wszystkich.
    W szlachetnym celu obrzydzania picia za kółkiem używano niestety manipulacji.
    Może teraz spróbować?
    Gdyby te szczegółowe statystyki zestawić z niemieckimi lub angielskimi
    (i nie tylko), mogłoby się okazać, że nie jesteśmy aż tak "gorsi" i legenda
    by zaczęła upadać?
    Stąd to moje sarkastyczne -0.1 promila - wszyscy będą "pijani".

    Arek