  • 81. Data: 2005-06-22 16:43:48
    Temat: Re: pieszy na sciezce rowerowej - czego sie dowiedzialem
    Od: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Najpierw trza szwagrowi dać zarobić na homologowanych licznikach do
    > rowerów.

    ale to w standardowe wyposażenie wejść musi, jak światła i hamulce...
    i fotoradary przy ścieżkach, gorzej jak się pani z wózkiem (z zakupami
    dla spokojności) rozpędzi i fotkę dostanie...

    --
    regent...
    (...)

  • 82. Data: 2005-06-22 16:45:55
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d9c412$a8c$2@news.onet.pl>, zdzis wrote:

    > Patrz nizej w tym samym poscie.

    Patrzę, patrzę i nie widzę żadnego wyjaśnienia tego związku. Przybliż,
    jak potrafisz.

    >Mam (widocznie paskudny) zwyczaj dawania argumentow po tezie

    Obawiam się, że to raczej brak argumentów.

    > Maja!

    Ach, ten paskudny zwyczaj niepodawania argumentów...

    > Nierealne sa sciezki wydzielone z chodnika na ktorych pieszy moze czuc sie
    > bezpiecznie.

    I słusznie. Podobnie jak na jezdni, pieszy absolutnie nie powinien
    się czuć się bezpiecznie na ścieżce rowerowej poza przejściem dla
    pieszych.

    Renata

  • 83. Data: 2005-06-22 16:50:21
    Temat: Re: pieszy na sciezce rowerowej
    Od: Miernik <m...@f...org>

    zdzis <z...@g...pl> wrote:
    > Czy nadal uwazasz, ze nie ma sciezek nie rozniacych sie niczym oprocz
    > koloru?

    Co to jest za problem i koszt postawic miedzy czescia szara a czerwona
    bloczki kraweznikowe?

    Ta dyskusja jest bez sensu, nalezy postawic wystajace bloczki, nie
    zajmuja prawie wcale miejsca, a problem zniknie.

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 84. Data: 2005-06-22 17:02:14
    Od: zdzis <z...@g...pl>

    > Źle. Link miał być na temat, że jedyną różnicą miedzy ścieżką a
    > chodnikiem jest kolor. Powtarzam nie ma takich ścieżek.
    Zaczynam sie zastanawiac czy robisz to zlosliwie, czy na prawde nie
    rozumiesz. Stoje przy sciezce, patrze - sa dwa pasy: jeden bialy, drugi
    buraczkowy. Z mojego punktu widzenia sciezka rozni sie od chodnika tylko
    kolorem. Z punktu widzenia czlowieka na ktorego najechano rowniez - nie
    oczekujesz chyba, ze przefrune na poczatek sciezki i obejrze sobie
    wszystkie znaki.

    > I artykuł też
    > o tym nie mówi. A poza tym jest to przecież "opinia autora" i "ty się
    > z nią nie zgadzasz".
    Nie zgadzam sie z opinia, ze roznokolorowe sciezki rozwiazuja sprawe,
    zgadzam sie, ze sa roznokolorowe. Teraz juz cos jasniej?

    > Nie. Przeciwko stwierdzeniu, że "ścieżka różniła się od chodnika tylko
    > kolorem".

    To znaczy co ... czym jesze sie roznila, znakiem w odleglosci 150 m, ktory
    jest ustawiony tylem do potraconego pieszego? Czy moze zapisem w uchwale
    Rady Miejskiej, z ktorym sie ten czlowiek powinien zapoznac zanim sie
    zabierze za chodzenie po miescie?

    > Patrzę, patrzę i nie widzę.
    Be my guest - napisalem:
    "sciezka powinna byc oddzielona fizycznie od chodnika - waski pasek zieleni
    lub kraweznik oddzielajacy oba pasy"
    teraz widzisz?

    > W porządnej dyskusji nie powtarzamy tego, co już kto inny zauważył,
    > bo szkoda czasu, a teksty jak być powinno, a nie jest padły tu już kilka
    > razy. I nie odchodzimy zbytnio od tematu, bo robi się bałagan.
    Czyli uwazasz, ze odpowiedzi na Twoje pytania/zarzuty sa odchodzeniem od
    tematu? Hmmm ... prosze sie bardziej cenic Pani Renato!

    > Zapisane?
    oczywiscie

  • 85. Data: 2005-06-22 17:15:25
    Od: zdzis <z...@g...pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Patrzę, patrzę i nie widzę żadnego wyjaśnienia tego związku. Przybliż,
    > jak potrafisz.
    Mysle, ze powolutku, powolutku i jakos zrozumiesz. Otoz tak:
    Napisalem:

    "Przez takich ludzi jak Andrzej Lawa nie ma i nie bedzie mozliwosci
    uzywania roweru w miescie."

    poniewaz uwazam, ze ludzie z takim podejsciem jak on tu proponuje sa
    postrzegani przez pieszych* jako niebezpieczni. Dalej: pieszych jest duzo i
    maja wplyw na decyzje dotyczace ich miejsca zamieszkania (jak to sie odbywa
    wyjasnie w prostych slowach za chwile) wiec beda protestowac przeciwko
    przeksztalcaniu chodnikow w sciezki rowerowe. Najprawdopodobniej bedzie
    zalezalo im na bezpieczenstwie swoich dzieci, psow i ich samych. No i teraz
    najwazniejsze: jezeli piesi beda sie sprzeciwiali to sciezki nie powstana,
    a jezeli nie powstana, to ich nie bedzie!

    > Obawiam się, że to raczej brak argumentów.
    Bardzo Cie przepraszam za skroty myslowe, ktore pojawily sie w poprzednim
    poscie. Faktycznie, dla niektorych moze to brzmiec jak brak argumentow, ale
    zapewniam cie, ze probowalem je podac i byly takie jak te dane powyzej. Byc
    moze jestem zbyt rozpuszczony przez srodowisko w ktorym sie obracam: sklada
    sie ono z ludzi, ktorzy rozumieja co sie do nich mowi nawet jezeli NIE jest
    to wykladane jak "kawa na lawe".

    > Ach, ten paskudny zwyczaj niepodawania argumentów...
    Powolutku ... piesi sa wyborcami oraz urzednikami (maksymalnie 8%
    mieszkancow miast jezdzi na rowerach - wiec pieszych jest wiecej). Wiec
    teraz piesi jako wyborcy beda domagac sie, zeby nie robic sciezek z
    chodnikow, urzednicy (piesi i nie) beda sie temu podporzadkowywac.

    Widzisz. Nie jest to takie trudne...

    > I słusznie. Podobnie jak na jezdni, pieszy absolutnie nie powinien
    > się czuć się bezpiecznie na ścieżce rowerowej poza przejściem dla
    > pieszych.
    Mea culpa!!! Chodzilo mi, ze pieszy powinien czuc sie bezpiecznie na
    chodniku.
    Ale mnie przylapalas!

    *piszac "pieszy" mam na mysli "czlowiek, ktory nie porusza sie po chodniku
    na rowerze", czyli moze sie zdarzyc, ze "pieszy" bedzie prowadzil samochod
    (oczywiscie nie po chodniku)

  • 86. Data: 2005-06-22 19:12:09
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Andrzej Lawa [Wed, 22 Jun 2005 15:34:40 +0200]:

    > Marzy mi się taka trąbka, jaką miał Maska w filmie ;->

    No ja sobie swoja sprawilam _specjalnie_ na takich wlazacych
    mi pod kola osobnikow. Problem z nimi mam zwykle na jednym,
    bardzo konkretnym kawalku sciezki, i to jest akurat taki jej
    kawalek, ze leci najpierw pod gorke a potem z gorki. Nie ma
    sily, jesli ktos Ci przykucnie tuz za wzniesieniem, a tacy
    tez sie tam zdarzaja, to albo sie spierdolisz pare metrow ze
    skarpy, albo go rozjedziesz.

    Tam, gdzie sciezka jest kawalkiem chodnika, nie rzucam sie
    specjalnie bo mi tez sie pare razy zdarzylo odpalac fajke
    i przelezc ta linie. Ale tamten kawalek jest solidnie od
    chodnika oddzielony trawa, przypadkiem tam nie wchodza.

    Kira

  • 87. Data: 2005-06-22 19:13:09
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: januszek [22 Jun 2005 13:44:41 +0200]:

    > Taaa... Typowe podejście jak z "Samych Swoich" droga
    > wspólna ale ja przecież muszę jechać ;P

    Przepraszam: JAKA WSPOLNA? Tam jest konkretnie zrobiony
    osobno chodnik, pas zieleni, osobno sciezka rowerowa.
    Przy czym chodnik jest od sciezki szerszy.

    Kira

  • 88. Data: 2005-06-22 20:55:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Możesz sobie nawet uważać, że Słońce jest zielone. Ścieżka rowerowa
    > "należy" do rowerzysty i może sobie nią jechać, ile chce... No dobra -
    > na obszarze zabudowanym jest limit do 50km/h ;)

    Masz rację. Głupota nie jest niestety naruszeniem prawa... ;)

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 89. Data: 2005-06-22 22:05:35
    Od: poreba <d...@p...com>

    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> niebacznie
    popelnil
    waw.pl:

    > Nie. Przeciwko stwierdzeniu, że "ścieżka różniła się od chodnika
    > tylko kolorem".

    Może przyczynię się do Waszej merytorycznej dyskusji zapodając fakt
    o istnieniu ścieżek rowerowych, niebezpiecznych zarówno dla pieszych,
    jak i dla rowerzystów.

    Ot taka ścieżynka/chodnik ciągnąca się prawie 4 km wzdłuż
    przebiegającej przez miasto drogi krajowej. Oznakowana, a jakże!,
    znakami pionowo z ziemi sterczącymi (tu i ówdzie), nawierzchnia
    wyróżnina kolorem - na całym odcinku 4km część "piesza" i "rowerowa"
    kilka razy zmieniają kolor, przy czym grzecznie jadący swoją częścią
    rowerzysta zaliczy po drodze kolorki i "swoje" i "piesze".
    Dla wyjaśnienia dodam, że oznakowanie rozstawione co kilkaset metrów
    - przy skrzyżowaniach jednoznacznie pozwala mi na powyższe
    stwierdzenia.
    Trasa ta przebiega kilkaset metrów wzdłuż parku, ścieżka ładnie
    oznakowana jest znakami przy skrzyżowaniach - z jednego i drugiego
    końca parku. Z parku wychodzi na chodnik kilka alejek.
    I najbedziej prawomyślna baba z torbami czy tatuńcio z wózeczkiem
    diabła zje, a po wyjściu z parku na chodniko-rowerówkę nie dojdzie
    która strona dla niego przeznaczona.

    A starczyłby obowiązek jednoznacznego, poziomego znakowania ścieżek
    roweroych - co 10-20 metrów.

    --
    pozdro
    poreba

  • 90. Data: 2005-06-22 23:13:00
    Od: maHo <m...@p...net>

    zdzis wrote:
    [ciach]

    > Nierealne sa sciezki wydzielone z chodnika na ktorych pieszy moze czuc sie
    > bezpiecznie. Jezeli zrozumialas to skomentuj, jak nie, to moge dalej
    > probowac.

    Nierealne są też ulice na których pieszy czułby się bezpiecznie, a
    jednak nie przeszkadza to temu że ulice są, i piesi w większości
    przypadków trzymają się chodników/poboczy.

    pozdrav

    maHo