    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.rec.rowery,pl.soc.prawo
    Subject: Re: pieszy na czerwonym [WAW][OT]
    Date: Sat, 23 Jul 2005 16:38:37 -0500

    T...@s...in.the.world wrote:
    > W tej sytuacji zaczal przeprowadzac rower na druga strone na czerwonym
    > swietle, na wprost przed stojacym na swoim czerwonym - radiowozem.

    > Czy moze liczyc na uniewinnienie?

    bez szans. Jako pieszy wszedł na czerwonym świetle na przejście.
    O ile dobrze zrozumiałem to co napisałeś.

    > Owszem popelnil wykroczenie, ale jedynym samochodem w okolicach (to byla
    > niedziela) byl ten radiowoz, a na dodatek i on mial czerwone swiatlo.
    > Wiec o zadnym niebezpieczenstwie, ktory spowodowal nie moze byc mowy.
    a co to ma do rzeczy.

    > No i czy wazniejsze sa swiatla czy zdrowy rozsadek?

    No zdrowego rozsądku to mu ewidentnie zabrakło paradując na czerwonym
    świetle przed gliniarzami.

    Gliniarzom pewnie by nie zabrakło i pewnie by nie zareagowali, ale
    musiał ich zezłościć pakując się prosto przed maskę.
    Dzikich zwierząt się nie drażni bo mogą ugryźć.

    > Zalozmy, ze na obu ulicach byloby swiatlo zielone - czy wtedy
    > rzeczywiscie powinnismy 'sluchac sie swiatel'?
    a myslisz, że ktoś by nie ruszył ?

    > I dlaczego np. w UK jest dozwolone przechodzenie na czerwonym swietle, o
    > ile nie zakloca to ruchu kolowego (tak, kilka razy pytalem o to
    > policjantow londynskich), a u nas traktuje sie ludzi jak te psy pawlowa?

    Bo UK nie lezy w Polsce jak i Polska w UK.