eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawopieniadze na remont dachu we wspolnocie mieszkaniowej (kredyt-gotowka) › Re: pieniadze na remont dachu we wspolnocie mieszkaniowej (kredyt-gotowka)
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pieniadze na remont dachu we wspolnocie mieszkaniowej (kredyt-gotowka)
    Date: Thu, 10 Sep 2009 15:33:23 -0500

    Krzysiek wrote:
    > witam,
    > mamy we wspolnoscie mieszkaniowej problem- przeciekajacy dach.
    > wszyscy lokatorzy zgadzaja sie, ze trzeba go naprawic,
    > ale jestesmy odmiennego zdania jak zdobyc pieniadze na remont.
    > (nie mamy na koncie remontowym)
    > jedni chca wziac kredyt na wspolnote a inni nie chca miec
    > kredytu na glowach (z roznych powodow) i wola wylozyc gotowke.
    > czy mial ktos podobny problem? jak go rozwiazac?
    > czy mozna wziac kredyt na czesc wsponoty, a reszta wplaci
    > gotowke? czy prawo wogole przewiduje taka sytuacje?
> [...]

    W zasadzie możecie wszystko co uchwalicie.
    Generalnie jak wam się uda przegłosować kredyt, to reszta nie ma wiele
    do powiedzenia i bedzie go spłacać tak jak wszyscy.

    Z drugiej strony ja bym przegłosował inaczej.
    Ustalacie ile kwoty chcecie zebrać, dzielicie spłaty na głowę i macie
    kwotę na łebka.
    Kto sie zadeklaruej ze w okreslonym terminie wpłaci gotowke to ma zglowy.
    Kto się zadeklaruje, ze chce kredyt, to koszty kredytu podzielicie tylko
    na tych co chcą kredyt.

    Wszyscy powinni byc zadowoleni. Ci chcą gotówką mają gotówką. Ci co chcą
    kredyt mają kredyt. Niższy niż na całość wiec i koszty obsługi będą niższe.