  • 1. Data: 2005-03-26 10:29:30
    Temat: pelnomocnik w dzialalnosci gosp.
    Od: "MaLeK" <M...@V...PL>

    Witam
    Prowadzimy z zona dzialalnosc gospodarcza , jednak nie zawsze ona ma czas
    zalatwiac papierkowe sprawy. Jaki kwit upowazni mnie do podpisywania np.
    faktur , zamowien i innych pism urzedowych?
    Czy takie pismo musze potwierdzic , a jezeli tak to gdzie ?
    Dziekuje za odpowiedz
    --

    MaLeK

  • 2. Data: 2005-03-26 11:17:53
    Temat: Re: pelnomocnik w dzialalnosci gosp.
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "MaLeK" <M...@V...PL> napisał w wiadomości

> [...]
    > faktur , zamowien i innych pism urzedowych?
    > Czy takie pismo musze potwierdzic , a jezeli tak to gdzie ?

    Generalnie pelnomocnictwo udziela sie na pismie, ale najwlasciwsza jest moim
    zdaniem forma aktu notarialnego. Mozna tez udzielic mu prokury, ale wtedy
    musialbys prokurenta wpisac ewidencji dzialalnosci gospodarczej albo KRS.

  • 3. Data: 2005-03-26 17:59:49
    Od: "agnesdz" <a...@B...pl>

    Wystarczy w sposobie reprezentacji określić, iż do reprezentowania wystarczy
    tylko jeden wspólnik.

    Pozdrawiam
    Aga

  • 4. Data: 2005-03-29 08:46:08
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    MaLeK wrote:

> [...]
    > podpisywania np. faktur , zamowien i innych pism urzedowych?
    > Czy takie pismo musze potwierdzic , a jezeli tak to gdzie ?

    Co to znaczy "prowadzimy z żoną"? Spółka cywilna? Ona prowadzi ty
    jesteś osobą współpracującą? Ona prowadzi a ty pomagoasz nieoficjalnie?
    Od odpowiedzi na to pytanie zależy co masz zrobić.

  • 5. Data: 2005-03-29 17:52:57
    Od: "MaLeK" <M...@V...PL>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości
    > Co to znaczy "prowadzimy z żoną"? Spółka cywilna? Ona prowadzi ty
    > jesteś osobą współpracującą? Ona prowadzi a ty pomagoasz nieoficjalnie?
    > Od odpowiedzi na to pytanie zależy co masz zrobić.

    znaczy ja prowadze , a jest na jej nazwisko poniewaz ona ma stala prace i
    zus.....
    Nie jest to spolka tylko dzialalnosc gospodarcza osoby fizycznej.

    --

    MaLeK

  • 6. Data: 2005-03-30 06:26:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    MaLeK wrote:

    > znaczy ja prowadze , a jest na jej nazwisko poniewaz ona ma stala
    > prace i zus.....
    > Nie jest to spolka tylko dzialalnosc gospodarcza osoby fizycznej.

    Więc formalnie jesteś osobą współpracującą i żona powinna na ciebie
    płacić pełne składki ZUS. Jeśli będziesz podpisywał jakiekolwiek
    dokumenty dostarczysz tylko ZUS-owi niepodważalnych dowodów. Dodatkowo
    prowadzenie na czyjeś nazwisko to firmanctwo też zagrożone sporą karą,
    więc radzę zachować ostrożność.