    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełno trupów dookoła
    Date: Sat, 30 Mar 2024 11:50:14 +0100
    <uu4jn2$jus$7$Shrek@news.chmurka.net>
    <uu6nek$tj4$19$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uu6rnk$vdg$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <uu751c$tj5$11$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uu76r0$3eq$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <uu781i$tj4$21$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uu7885$3er$3$Shrek@news.chmurka.net> <acHNN.7830$RQ2.3087@fx01.ams1>
    <uu8k2u$tj4$26$RTomasik@news.chmurka.net>
    <uu8m1m$d7j$9$Shrek@news.chmurka.net>

    W dniu 30.03.2024 o 10:29, Shrek pisze:
    > Dlatego wybacz, ale sceptycznie podchodzę do waszego "szukania bez
    > prowadzenia poszukiwań", bo z pierwszej ręki wiem jak to wygląda

    Jak jeszcze kilku Tobie podobnych internetowych mędrców, co to w życiu
    nie szli w obławie, ale wiedzą, jak się to robi, bo im znajmy
    posterunkowy powiedział, ze on ma to "w dupie" i nie szuka.

    Kluczowym jest ocena, jakie działania mają sens w danej konkretnej
    sytuacji. Jeśli nie ma rozsądnego pomysłu gdzie szukać, to nikt nie
    będzie tylko po to, by zaspokoić dziennikarzy, Shreków i rodzinę bez
    sensu biegał po lesie na chybił / trafił. Jeśli wiadomo gdzie i kogo
    szukać, to zdarzało się iść tyralierą co kilkanaście metrów i czesać
    las, zarośla, czy pola (tam szerzej idziesz) Skrzydło ma ręczny GPS. Na
    końcu obracasz tyralierę wokół skrzydłowego i idziesz w drugą stronę, a
    skrzydłowy idzie po swoim śladzie. W ten sposób przeszukujesz obszar po
    obszarze. Ale to się w górach sprawdza. W mieście szukasz po ulicach i
    dostępnych częściach posesji. Tak, czy siak jeśli zaginiony się
    przemieszcza i ma trochę pojęcia, to widzi te tyraliery i może wejść na
    teren już przeszukany. Bywa, ze znajduje się zwłoki samobójcy po kilku
    dniach na już przeszukanym terenie, bo po prostu idący tamtędy go nie
    zauważył.

    Druga grupa wychodzi od miejsca zaginięcia i rozpytuje, sprawdza kamery
    i ewentualnie używa psa. Jest jeszcze część analityczna, gdzie rozmawia
    się ze świadkami, analizuje dane (np. retencję). Ale to jest schemat
    takich pełnych poszukiwań, gdzie mamy zagrożenie życia, zdrowia. Nikt
    tak nie szuka nastolatka, który regularnie nie mówi rodzicom, gdzie
    idzie i "ginie" co kilka dni.

    --
    (~) Robert Tomasik