    From: "Akulka" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pedofilia-podstawa prawna
    Date: Tue, 28 Feb 2006 19:43:01 +0100
    <dtpcp6$brb$1@inews.gazeta.pl> <dts841$1hn$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <dtsdel$fh8$1@inews.gazeta.pl>
    <h...@4...com>
    <dtsl6p$i0g$1@inews.gazeta.pl>
    <l...@4...com>
    <du01od$4uh$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@4...com>
    <du1eh0$e09$1@inews.gazeta.pl>
    <0...@4...com>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał w wiadomości news:0nv802pj53fnqb9nup5ahhmd2f5b52op70@4ax.com...
    > Tego nie twierdzę, ale sądzę, że koło 17 - 18 r. ż.
    Gdzieś czytałam, że bodajże w 15 roku życia.

    > Gwoli ścisłości - dawniej było tak, że wiek dla mężczyzn to 21 lat, a
    > dla kobiet 18. Wynikało to z tego, żeby 19-latkowie nie uciekali w
    > małżeństwa przed służbą wojskową. :-)

    Wiem, że teraz dowód dostaje każdy 18-latek, ale wydawało mi się, że nadal
    facet powinien mieć 21 lat przy np. zawieraniu małżeństwa. Wydawało mi
    się....:)

    > I tu się mylisz - wejdź pod pierwsze lepsze liceum i spróbuj
    > porozpoznawać wiek uczennic.
    > Zobaczysz, że niejednej 16-latce przypiszesz 19 lat i vice versa.:-)

    Przyznaję, że dziś pannice są tak zmalowane, że częściej wyglądają na
    bardziej dorosłe, ale ja osobiście nie mam takich kłopotów. Może dlatego, że
    mam siostrzeńca w podobnym wieku i się naoglądałam młodzieży. Ale zawsze
    można się upewnić przecież, prawda> Tak robią dorośli ludzie. W końcu
    człowiek zazwyczaj chce cos wiedzieć o drugiej osobie zanim sie zaangażuje.
    Pomijam przypadki celowego mataczaczenia ze strony podlotków.
    Zresztą, po co tu się spierać, mnie chodzi tylko głównie o świadome
    wybieranie małoletnich partnerów do łóżka. Trudno mi wyobrazić sobie wspólną
    płaszczyznę porozumienia emocjonalno-intelektualnego pomiędzy np.
    30-latkiem, a 14-15 latką. Dla jednej strony problemem jest znalezienie
    pracy lub zapłacenie wierzytelności, a dla 2-giej strony dramatem jest pała
    z polskiego, niemożność kupna ciuszka i ew. szlaban na komputer. Tego chyba
    nie muszę tłumaczyć.

    Pozdrawiam,
    Akulka