    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: paszport porwany
    Date: Fri, 24 Nov 2023 11:45:09 GMT

    On 2023-11-24, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie o to chodzi - z jakiego kraju ktos musi miec pieczątkę z zakazem
    > wjazdu w paszporcie, zeby nasza SG uznala, ze do nas tez nie powinien
    > wjechac ?

    Myślę, że jest to sprawa uznaniowa (oceny sprawdzającego paszport), choć
    nie wiem jakie są przepisy.

    > Ale jesli wstawiamy pieczątki z zakazem wjazdu, to powinnien byc jakis
    > rejestr, zeby ktos nie wymienił sobie paszportu na nowy, czysty ..

    Jest zapewne w kraju, który wydał "bana". Inne mogą, choć nie muszą się
    kierować. To jest generalnie rzecz po lini oceny czy ta osoba jest
    pożądana, czy nie narozrabia, nie będzie nielegalnie pracować. Jakbyś,
    miał wiedzę, że ktoś dostał bana bo pracował nielegalnie np. w UK, czy
    FInlandii, jakimkolwiek de facto kraju rozwiniętym, to byłaby duża
    czerwona flaga, czy też tu nie jedzie do pracy.

    A muszą czy mogą?

    --
    Marcin