    From: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: paserstwo?
    Date: Mon, 4 Feb 2013 19:44:40 -0000

    news:Pine.WNT.4.64.1302040931490.3784@quad...
    > [...]
    > Zdecydowanie, ale:
    > To nie jest "pobożne życzenie"!
    > W pozostawionym w cytacie przypadku jest to po prostu "polecenie",
    > uprawnienie darczyńcy które wynika z samej definicji darowizny.
    > Na darowiznę MOŻNA nałożyć ograniczenia, powodujące, że obdarowany
    > wcale nie może "robić co chce" z otrzymanym majątkiem,

    myslalem raczej o potencjalnych problemach dowiedzeniem ze obdarowany
    zdawal sobie sprawe z warunkow owej darowizny, na moje oko sytuacja
    kiedy ma miejsce wystawienie probek w markecie badz rozsylanie ich na
    lewo i prawo a cala informacja sprowadza sie do nadrukowanego malymi
    literkami np. "produkt promocyjny, nie do sprzedazy" w praktyce bedzie
    sie istotnie roznila od zapisania sie na liste mailowa u producenta
    po zaakceptowaniu regulaminu itd. i podaniu adresu... to raz, a dwa
    zwrot probki to raczej wszystko na co producent moze liczyc, niezbyt
    widze ew. mozliwosc udowodnienia ze poniosl jakas strate dlatego ze
    ktos zdobyl probke jego towaru w sposob inny niz zamierzony przez
    dzial marketingu ;)

    interesujacy bylby tez stan prawny czegos wklejanego do czasopism
    (kremy, szampony itd.) najlepiej zafoliowanych zebym nie mogl
    zdawac sobie z tego sprawy (oraz warunkami) przed rozfoliowaniem :P