  • 301. Data: 2008-02-20 07:08:47
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tapatik napisał(a):

    > Niech będzie wyłudzenie. Co nie zmienia faktu, że jest to naganne.

    Masz na myśli, że należy się nagana?

    j.

  • 302. Data: 2008-02-20 08:20:51
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 20 Feb 2008 08:07:45 +0100, januszek napisał(a):

    > No właśnie. I niektórych Twórców zupełnie to nie obchodzi bo ich
    > interesów pilnuje policja i prokuratura. Za publiczne pieniądze.

    A znasz jakiś przypadek, że komuś zwinęli komputer tylko za
    rozpowszechnianie materiałów objętych PA, a nie
    rozpowszechniał oprogramowania co jest ścigane z KK?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 303. Data: 2008-02-20 08:43:18
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.02.2008, o godzinie 22.45.44, na pl.soc.prawo, Piotr Dembiński
    napisał(a):

    > Kalkulacja? Raczej subtelna odmiana barbarzyństwa :)

    Usprawiedliwiona! :) Ponieśli karę... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 304. Data: 2008-02-20 09:54:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Henry(k) napisał(a):

    > A znasz jakiś przypadek, że komuś zwinęli komputer tylko za
    > rozpowszechnianie materiałów objętych PA, a nie
    > rozpowszechniał oprogramowania co jest ścigane z KK?

    Całe mnóstwo. Znam nawet i takie, że zwinęli komputer i po roku sami
    nie wiedzą czy naruszono przepisy czy nie vide napisy.org

    Przy czym mnie bardziej chodziło o to, że moje interesy jako Twórcy
    powinny być przez Państwo tak samo chronione jak interesy dużych firm
    softwareowych mających swoje siedziby w takim jednym supermocarstwie...

    j.

  • 305. Data: 2008-02-20 12:20:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tapatik pisze:

    > Niech będzie wyłudzenie. Co nie zmienia faktu, że jest to naganne.

    Wiesz, seks z cudzą żoną też jest zasadniczo naganny, ale nie jest
    nielegalny ;->

  • 306. Data: 2008-02-20 12:55:42
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> writes:

    > Usprawiedliwiona! :) Ponieśli karę... ;)

    Nawiasem mówiąc, to w naszym kraju nie jest wymagana zgoda osoby
    sfotografowanej na rozpowszechnianie jej wizerunku w przypadku, gdy
    jest to osoba powszechnie znana, a sama fotografia przedstawia tę
    osobę w sytuacji związanej z pełnieniem przez nią funkcji publicznych
    (art. 81 ust. 2 punkt 1 ustawy o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych). Czyli z tego wynika, że jednak można w reklamie
    korzystać z wizerunku znanych osobistości bez zgody tych osobistości
    i jest to zgodne z prawem.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 307. Data: 2008-02-20 13:14:44
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 20 Feb 2008 13:55:42 +0100, Piotr Dembiński
    napisał(a):

> [...]
    > tego wynika, że jednak można w reklamie korzystać z wizerunku znanych
    > osobistości bez zgody tych osobistości i jest to zgodne z prawem.

    Nie, albowiem rozpowszechnianie musi też uwzględniać kwestię dóbr
    osobistych, a to ocenia się m.in. przez pryzmat użycia tego wizerunku.
    Przepis ten ogranicza prawo do prywatności, ale nie wyłącza go
    całkowicie. Zatem może się zdarzyć, że rozpowszechnienie czyjegoś
    wizerunku będzie dopuszczalne na podst. art. 81 pr.aut., ale stanowić
    równocześnie naruszenie dóbr osobistych (art. 23 kc).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 308. Data: 2008-02-20 13:17:31
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 20.02.2008, o godzinie 13.55.42, na pl.soc.prawo, Piotr Dembiński
    napisał(a):

> [...]
    > pokrewnych). Czyli z tego wynika, że jednak można w reklamie
    > korzystać z wizerunku znanych osobistości bez zgody tych osobistości

    Ale jak z tego wynika, że w reklamie można? Bo nie jest zabronione (BTW
    reklama mówiła o wymyślonej sytuacji)?

    "2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:

    1. osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności politycznych,
    społecznych, zawodowych,
    2. osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak
    zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza."

    Nie wiem, czy by przegrał, czy wygrał gdyby podał do sądu... w PL na dwoje
    babka wróżyła. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 309. Data: 2008-02-20 15:02:47
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Olgierd <n...@r...org> writes:

    > Nie, albowiem rozpowszechnianie musi też uwzględniać kwestię dóbr
    > osobistych, a to ocenia się m.in. przez pryzmat użycia tego wizerunku.

    Well, w spotach wyborczych LiD znalazły się zdjęcia polityków z innego
    obozu. I były to takie zdjęcia, że wątpię, czy ci politycy zgodziliby
    się na ich publikację (grymasy na twarzy, niekorzystne ujęcia etc).

> [...]
    > wizerunku będzie dopuszczalne na podst. art. 81 pr.aut., ale
    > stanowić równocześnie naruszenie dóbr osobistych (art. 23 kc).

    Tak, oczywiście. Dlatego należy uważać, aby w takiej reklamie
    wykorzystującej wizerunek nie naruszyć jednocześnie dóbr osobistych.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 310. Data: 2008-02-20 15:04:55
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> writes:

    [ciap]

    > Ale jak z tego wynika, że w reklamie można?

    Na pewno nie w każdej reklamie. Poza tym należałoby się liczyć z
    wydźwiękiem społeczno-politycznym takiej reklamy, a taki wydźwięk
    pewnie niezbyt często jest pożądany.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl