  • 291. Data: 2008-02-19 17:07:38
    Temat: Re: p2p - rozważania teoretyczne
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 19 Feb 2008 16:48:31 +0100, januszek napisał(a):

    > Z większym czy z mniejszym od tego, że by nie kupił?

    To nie jest ważne. Ważne jest to, że prawdopodobieństwo kupienia
    jest >0 - a więc jest strata - a póki ta szacowana strata jest
    większa niż koszt ścigania piratów to warto ich ścigać. Nawet
    jeśli kupiłby oryginalną płytę tylko 1% tych którzy teraz
    piracą.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 292. Data: 2008-02-19 17:09:55
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2008 15:35:39 +0100, Habeck Colibretto napisał(a):

    > Jak to wygląda jak nie tak, że lepiej
    > wykorzystać za "darmo" (ukraść), a potem dopłacić jakiś niewielki procent
    > tego, co by się zapłaciło przy legalnym wykupieniu wizerunku?

    A co w tym złego?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 293. Data: 2008-02-19 17:28:49
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Henry(k) napisał(a):

> [...]
    > większa niż koszt ścigania piratów to warto ich ścigać. Nawet
    > jeśli kupiłby oryginalną płytę tylko 1% tych którzy teraz

    To jakaś dziwna logika, po za tym w którym miejscu z treści książki
    zrobiła się płyta? Nawiasem mówiąc to autor powinien rozważyć czy opłaca
    mu się ponieść koszta tropienia piratów...

    j.

  • 294. Data: 2008-02-19 18:25:45
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    gm <g...@w...nospam.pl> writes:

    > Nie chcę, choć jestem dyskryminowany.

    Podatek progresywny pewnie może być interpretowany jako dyskryminacja
    ekonomiczna osób zamożnych, pewnie o to ci chodzi.

    > Nie lubię tylko obłudy :)

    Fakt, wiele osób przyłapanych na piractwie komputerowym pewnie po
    prostu zwyczajnie kłamie, bo to najprostsze, co można w takim
    przypadku zrobić.

    --
    http://www.piotr.dembińśki.prv.pl

  • 295. Data: 2008-02-19 18:33:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > Ale tak się właśnie liczy utracone korzyści. Nikt nie wnika w sprawy
    > wolicjonalne "pirata" - czyli czy inna (niższa/wyższa) cena skłoniłaby go
    > do zakupu. Sprzedający wystawia towar za określoną cenę, uzyskanie go
    > poza oficjalnym obiegiem powoduje określoną stratę.

    Ale dokładnie taką samą, jak nie uzyskanie w ogóle.

  • 296. Data: 2008-02-19 21:17:39
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia 19 Feb 2008 18:28:49 +0100, januszek napisał(a):

    > To jakaś dziwna logika, po za tym w którym miejscu z treści książki
    > zrobiła się płyta? Nawiasem mówiąc to autor powinien rozważyć czy opłaca
    > mu się ponieść koszta tropienia piratów...

    To ekonomia. Płyta czy książka - autor, wydawca nie dostają kasy od razy
    tylko planują jakąś sprzedaż - wypuszczają 100 000 egzemplarzy i liczą
    że 60% się sprzeda, więc łapią wszystkiego co może im to obniżyć.
    A że czasami nie warto wydawać na prawników żeby odzyskać jakieś marne
    kwoty to inna sprawa - też wynikająca z ekonomii.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 297. Data: 2008-02-19 21:33:15
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 19.02.2008, o godzinie 18.09.55, na pl.soc.prawo, Henry(k) napisał(a):

    > A co w tym złego?

    Prawnie? Nic... kara jest więc wygląda, że wszystko okej. :) To czysta
    kalkulacja i ta firma się z tym liczy. :)

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 298. Data: 2008-02-19 21:45:44
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> writes:

    > Prawnie? Nic... kara jest więc wygląda, że wszystko okej. :) To
    > czysta kalkulacja i ta firma się z tym liczy. :)

    Kalkulacja? Raczej subtelna odmiana barbarzyństwa :)

  • 299. Data: 2008-02-20 07:00:57
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik januszek napisał:

    > Skoro tak to mówmy więc wprost o "wyłudzeniu treści książki" :)

    Niech będzie wyłudzenie. Co nie zmienia faktu, że jest to naganne.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 300. Data: 2008-02-20 07:07:45
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Henry(k) napisał(a):

    > A że czasami nie warto wydawać na prawników żeby odzyskać jakieś marne
    > kwoty to inna sprawa - też wynikająca z ekonomii.

    No właśnie. I niektórych Twórców zupełnie to nie obchodzi bo ich
    interesów pilnuje policja i prokuratura. Za publiczne pieniądze.

    j.