  • 1. Data: 2006-04-19 22:00:12
    Temat: oszuści?
    Od: l...@b...com

    Niestety prawdopodobnie zostałem oszukany przez firmę rejestrującą
    domeny
    www.domeny.pl

    Dnia 7 kwietnia 2006 r. rozpoczęła się faza rejestracji domen .eu
    Zaraz po północy 7 kwietnia chcąc promować produkty jakimi handluje
    moja fiirma złozyłem w serwisie Domeny.pl zlecenie na rejestrację
    domeny będącej nazwą sprzedawanego przeze mnie produktuz końcówką
    .eu.
    Tegoż samego dnia w godzinach popołudniowych zadzwoniłem do
    biura serwisu domeny.pl z pytaniem dot. płatności. Poinformowany
    zostałem ze płatności muszę dokonać z góry. Tego samego dnia
    wykonałem elektroniczny przelew sumy ok 121 zł. na konto firmy
    domeny.pl

    Nadmienić muszę, że zapoznałem się z regulaminem w którym
    wyrażnie napisane było że może nie udać mi się zarejestrować
    domeny. Żeby zaraz po rejestracji na stronie skontaktować się
    z serwisem i ustalić płatność. Sprawa wydawała się dla mnie jasna
    i logiczna, jednak złożyłem zamówieniena domenę 7 minut po
    rozpoczęciu ich sprzedaży, tegoż samego dnia zadzwoniłem, kazano mi
    płacić, zapłaciłem i...

    Przytaczam tutaj sporny punkt w regulaminie domeny.pl

    "21. REJESTRACJA DOMEN.EU W FAZIE LANDRUSH JEST DOSTĘPNA OD 07.04.2006
    R. DOMENY.PL SP. Z O.O. NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA BŁĘDNE
    WSKAZANIA WYSZUKIWARKI DOMEN ZWIĄZANE Z PRZECIĄŻENIAMI SYSTEMU
    WYSZUKIWAWCZEGO, CO ZE WZGLĘDU NA POPULARNOŚC DOMEN .EU. MOŻE MIEĆ
    MIEJSCE. PŁATNOŚC Z TYTUŁU REJESTRACJI DOMENY WINNA NASTĄPIĆ
    JEDNOCZEŚNIE Z CHWILĄ DOKONANIA JEJ WYBORU. PŁATNOŚĆ ODBYWA SIĘ
    ZA POŚREDNICTWEM; SZYBKIEGO PRZELEWU BANKOWEGO, KARTY PŁATNICZEJ,
    KARTY KREDYTOWEJ W SYSTEMIE ALLPAY. REJESTRACJA DOMENY.EU NASTĄPI
    DOPIERO PO OTRZYMANIU PRZEZ DOMENY.PL SP. Z O.O PŁATNOŚCI. DO CZASU
    OTRZYMANIA PŁATNOŚCI WYBRANA DOMENA .EU MOŻE ZOSTAĆ ZAREJESTROWANA
    NA RZECZ INNEGO KLIENTA PRZEZPRZEZ KAŻDY PODMIOT REJESTRUJĄCY W
    POLSCE I ZA GRANICĄ. W SYTUACJI ZAREJESTROWNIA DOMENY NA RZECZ INNEGO
    KLIENTA, DOMENY.PL SP. Z O.O. MOŻE DOKONAĆ NA ŻYCZENIE KILENTA
    REJESTRACJI ALTERNATYWNEJ NAZWY DOMENY .EU. ALBO NA PISEMNE ŻĄDANIE
    DOKONAĆ ZWROTU DO 50 % UISZCZONEJ Z OPÓŹNIENIEM KWOTY."

    Ostanie zdanie zinterpretowałem w związku z wystąpieniem słów "z
    opóźnieniem" w ten sposób że - jeżeli złoże zamówienie na
    domenę to firma ją rezerwuje dla mnie, (co potwierdzone zostało
    odrazu komunikatem że domena jest w rejestracji) jeżeli jej nie
    opłacę to
    firma ponosi koszty związane z jej rezerwacją dlatego jeżeli
    zapłącę z opóźnieniem a w między czasie ktoś tę domenę kupi
    (zapłaci)
    musze się liczyć z kosztami. Wydawało mi się że jak domenę
    rejestruję 7 minut po północy i wszystkie wyszukiwarki wskazują że
    jest ona wolna - domęnę będę mial zagwarantowaną. To właśnie
    dlatego dzwoniłem do firmy domeny.pl jeszcze 7 kwietnia i dlatego
    robiłem natychmiastowo przelew żeby tego opóźnienia nie było. Nikt
    nie może mi chyba zarzucić że działałem w złej wierze wpłacając
    natychmiastowo pieniądze, tym bardziej że pracownik domeny.pl kazał
    zapłacić bo jak będzie zwłoka to może sie nie udać.

    Niestety w poniedziałek 10 kwietnia i we wtorek 11 kwietnia w systemie
    firmy domeny.pl wciąż widniał status nieopłacona i
    niezarejestrowana dlatego pozwoliłem sobie zadzwonić do domen.pl

    W odpowiedzi usłyszałem że niestety nie udało się zarejestrować
    tej domeny gdyż została ona zakupiona w fazie rejestracji wstępnej
    jeszcze przed 7 kwietnia (skoro tak to dlaczego wyszukiwarki 7 kwietnia
    pokazywały że jest wolna???) i że w związku z tym albo mogą mi
    zarejestrować inną domenę .eu albo zwrócą pieniądze.

    Wstępnie zapowiedziałęm zę zakupem innej domeny .eu nie jestem
    zainteresowany i to chyba normalne prawo każdego klienta że ma
    ochotę kupić to co chce a nie inny towar. Poinformowano mnie
    (niestety telefonicznie) że w tym wypadku mam napisac maila na
    i...@d...pl z wnioskiem o zwrot wpłaconych środków. Wydało mi
    się to logiczne - więc tak uczyniłem.

    Na jakąkolwiek odpowiedź na tego maila nie doczekałem się aż do
    dziś ale wcześniej tzn. w piątek 14 kwietnia zadzwoniłem do domen z
    pytaniem dlaczego nikt mi na maila nie odpisał i czy jakieś podjęto
    kroki w kwestii zwrotu wpłaconych środków. Miła pani odpowiedziała
    ze na maila nikt pewnie nie odpisał bo musiał on najpierw do kogoś
    właściwego dotrzeć,
    co do środków to wie że takie sytuacje miały miejsce, że jest
    więcej takich osób którym będa zwracać pieniądze że
    prawdopodobnie będą to robić od przyszłego tygodnia, gdy zacząłem
    pytać o szczegóły i dlaczego nie odrazu skoro zapłaty żądają
    odrazu powiedziała ze przekaże koledze i odłozyła chyba słuchawkę
    bo usłyszałem zajęty ton. Postanowiłem zaraz po przerwie
    świątecznej napisac kolejnego maila i tym bardziej postarać się o
    uzyskanie nieco konkretniejszych informacji.

    W moim mialu krótko opisałem zaistniałą sytuację, wyjaśniłem że
    zakupu nie doszło i to nie z powodu tego że nie zapłaciłem w
    terminie tylko jak sami twierdzili zawiodły wyszukiwarki, dlatego w
    myśl kodeksu cywilnego wycofuje się z transkacji i proszę o
    natychmiastowy zwrot kasy.
    Poinformowałem również że przetrzymywanie moich środków nie
    podoba mi się i jeżeli taką stosują polityke w stosunku do swoich
    klientów to może być przez kogoś zinterpretowane jako czyn
    zabroniony. Wyraziłem również swoją dezaprobatę dla nie
    odpisywania na maile i odkładania telefonów.

    W odpowiedzi dostałem informację że rejestrując domenę podpisałem
    regulamin w którym napisano wyraźnie że oni nie odpowiadają za to
    co się stało i że nie oddadzą pieniędzy bez pisemnej prośby i
    nie całości tylko 50 % powołując się na regulamin.

    Pytania:

    Czy firma prowadząca portal domeny.pl ma prawo za nie dokonanie
    rejestracji, za niedokonanie żadnych czynności, przypuszczalnie nie
    robiąc nic (bo to w sumie dla nich bardziej opłacalne niż
    rejestrowanie domeny) - pobrać 50% sumy jaką wpłaciłem za
    konkretną usługę której de facto nie otrzymałem ?

    Czy w związku z powyższym w myśl kodeksu cywilnego nie należy mi
    się zwrot całości sumy jaką zapłaciłem ?

    Czy działania takie nie noszą znamiona przestępstwa ?

    Jeżeli są osoby, które zostały w podobny sposób oszukane przez
    serwis domeny.pl - proszone są o pilny kontakt ze mną pod adresem
    lukasz @ boreknet . com celem złożenia wspólnie doniesienia do
    wydziału PG
    policji.

    Czy jeżeli u dealera samochodowego zamówię sobie zielonego fiata
    punto z otwieranym dachem umówię się że zapłącę przelewem i
    dokonam tego niezwłocznie wychodząc w piątek wieczorem z salonu. W
    poniedziałek dostanę info że przelew nie dotarł a we wtorek
    zostanę poinformowany że pieniądze dotarły ale mojego auta nie ma
    bo go komuś sprzedali i w zamian za to zaproponują mi zupełnie inny
    model w zupełnie innym kolorze to czy muszę się zgodzić? Czy dealer
    ma prawo odmówić mi zwrotu połowy kasy dlatego że nie chcę
    przyjąć czerwonego seicento bez otwieranego dachu? Nie wydaje mi
    się.

    Dlatego właśnie nie zamierzam tej sprawy tak zostawić.
    Już dziś odwiedziłem znajomego prawnika, który w pierwszej chwili
    wskazał kilka paragrafów samego kodeksu cywilnego z którymi
    postępowanie serwisu domeny.pl jest niezgodne. W przypadku braku
    zwrotu całości wpłaconej przeze mnie w dobrej wierze sumy obiecał
    przygotować na poniedziałek pismo procesowe.

    Do poniedziałku bowiem czekam na dobrowolny zwrot całości zapłaty.

    Jutro tj. 20 kwietnia spróbuję złożyć na dzienniku podawczym
    domeny.pl wezwanie do zapłaty. Jeżeli przyjmą będzie dowód, choć
    spodziewam się że ci oszuści nie będa chcieli przyjąc żadnych
    oficjalnych pism.

    Proszę o kontakt w tej sprawie zarówno osoby mogące pomóc w
    rozwiązaniu tej sprawy jak również osoby poszkodowane przez
    działania tej firmy, a mam wrażenie że jest nas więcej.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-04-19 22:31:06
    Temat: Re: [ot] oszuści?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    l...@b...com wrote:

    > Niestety prawdopodobnie zostałem oszukany przez firmę rejestrującą
    > domeny
    > www.domeny.pl

    Niech zgadne - alfabetycznie wysylales tego posta kolejno na polskie
    grupy, az doszedles do P jak prawo? :> Czyli oni oszusci a ty spamer?

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 3. Data: 2006-04-20 00:53:01
    Temat: Re: oszuści?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    l...@b...com wrote:
    > Niestety prawdopodobnie zostałem oszukany przez firmę rejestrującą
    > domeny
    > www.domeny.pl

    Jakby się dobrze wpatrzeć, to po 7 kwietnia zawsze wpłacisz pieniądze z
    opóźnieniem.

    Jak bym bardziej postawił na UOKiK i wpisał te ich 50% do klauzul
    niedozwolonych. Podobnie jak z biurami podróży.
    Kasa jest do odzyskania, ale pewnie przez sąd.

  • 4. Data: 2006-04-20 23:22:50
    Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom>

    On Thu, 20 Apr 2006 00:00:12 +0200, <l...@b...com> wrote:

> [...]
    >
    > Dnia 7 kwietnia 2006 r. rozpoczęła się faza rejestracji domen .eu
    > Zaraz po północy 7 kwietnia chcąc promować produkty jakimi handluje
    ^^^^^^^^

    > Czy w związku z powyższym w myśl kodeksu cywilnego nie należy mi
    > się zwrot całości sumy jaką zapłaciłem ?

    pewne prawa kodeks cywilny daje tylko osobom fizycznym. skoro dzialasz
    jako firma nie musza one miec zastosowania. wiec lepiej sie upewnij.
    podobnie uokik dziala chyba na rzecz klientow - osob fizycznych, a nie
    podmiotow gospodarczych.

    OPERA for MAC OS X