  • 1. Data: 2006-07-17 22:26:39
    Temat: Ciężka dola wychowawcy kolonijnego
    Od: Abuk <n...@o...pl>

    http://wiadomosci.onet.pl/1357430,11,item.html

    Pewien czas temu był tutaj wątek, o wypadku na koloniach. Były głosy że
    niektórych rzeczy nie da się upilnować, ale trzeba widać być czujnym :)

    Ale z tymi alimentami to chyba jest jakiś skrót myślowy, bo czy nie
    powinno być tak, że to chłopak płaci alimenty i może ew. starać się
    odzyskać u wychowawcy kolonijnego.

    Czekamy co dalej...

    J.K.

  • 2. Data: 2006-07-17 22:40:25
    Temat: Re: [ot] Ciężka dola wychowawcy kolonijnego
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Abuk wrote:

    > Czekamy co dalej...

    Pewnie ktorys minister zaraz powie cos madrego i znow dtydzien bedzie
    wesolo w mediach... ;)

    Ze tak powiem, kaczka goni kaczke w te wakacje ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 3. Data: 2006-07-17 23:28:49
    Temat: Re: Ciężka dola wychowawcy kolonijnego
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 00:26:39 +0200, Abuk w wiadomości
    <news:e9h2uo$ai5$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > http://wiadomosci.onet.pl/1357430,11,item.html

    Kaczka dziennikarska.

    --
    Sz.

  • 4. Data: 2006-07-18 16:56:29
    Od: "Orka" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szerr" <s...@g...peel> napisał w wiadomości

    > Kaczka dziennikarska.

    Niestety nie :(. Z tego właśnie powodu zrezygnowałam z bycia wychowawcą
    kolonijnym na obozie PCK. O tym, że wychowawca odpowiada w razie "wpadki",
    łącznie z alimentami, przekonywała mnie organizatorka koloni oraz pani
    komendant. Wolałam nie czekać na rozwój wypadków, szczególnie, że trafiła mi
    sie w grupie jedna taka nad wiek rozwinięta 14 latka, która się całowała z
    chłopakami drugiego dnia pobytu. Musiałabym mieć oczy dookoła głowy, żeby ją
    upilnować.

    Orka

  • 5. Data: 2006-07-18 17:43:23
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Orka napisał:

> [...]
    > chłopakami drugiego dnia pobytu. Musiałabym mieć oczy dookoła głowy, żeby ją

    przed chwila w telewizorze wypowiadal sie prawnik i rzekl, ze alimenty
    bedzie placili tylko i wylacznie ojciec, a jesli nie bedzie mial kasy,
    to dziadkowie.

    pozdr

  • 6. Data: 2006-07-18 17:43:55
    Od: Abuk <n...@o...pl>

    Sezon jest ogórkowy i dzisiaj różne media ciągle wracały do tego tematu.
    Najbardziej podobała mi się rozmowa w TOK FM z kimśtam, kto opowiadał ze
    wychowawca kolonijny jest zobowiązany do opieki itp. że grozi mu
    odpowiedzialność cywilna i karna (więzienie to lat bodajże 5) itd. . No
    ale można się ubezpieczyć w PZU za 60 na sezon ... i tutaj komentarz
    dziennikarza no tak znacznie lepiej się ubezpieczyć za mniej niż sto
    złotych niż iść na kilka lat do więzienia. Hmm ubezpieczenie od
    więzienia - to by miało przyszłość.

    J.K.

  • 7. Data: 2006-07-18 17:56:11
    Temat: OT - dziennikarze było:[Re: Ciężka dola wychowawcy kolonijnego]
    Od: stern <s...@0...pl>

    Abuk napisał(a):
    > i tutaj komentarz
    > dziennikarza no tak znacznie lepiej się ubezpieczyć za mniej niż sto
    > złotych niż iść na kilka lat do więzienia.

    i takie coś się domaga ochrony od państwa, bo niby jest podporą demokracji.

    Czy w tym kraju kiedyś dziennikarz będzie mądrzejszy od przeciętnego
    piwosza spod budki?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-07-19 05:12:18
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 19:43:55 +0200, Abuk napisał(a):

> [...]
    > dziennikarza no tak znacznie lepiej się ubezpieczyć za mniej niż sto
    > złotych niż iść na kilka lat do więzienia. Hmm ubezpieczenie od

    Owszem, komentarz idiotycznie sformułowany, ale... przecież takie
    ubezpieczenia są codziennością i miliony je płaci... Np. OC i AC - jak coś
    zmalujesz nie pójdziesz siedzieć jeśli nie byłoby Cię stać na zlikwidowanie
    szkody...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 9. Data: 2006-07-19 05:24:11
    Od: stern <s...@0...pl>

    Waldemar "Jakec" Bulkowski napisał(a):

> [...]
    > zmalujesz nie pójdziesz siedzieć jeśli nie byłoby Cię stać na zlikwidowanie

    don't drink and post ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 10. Data: 2006-07-19 07:56:40
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Tue, 18 Jul 2006 18:56:29 +0200, Orka w wiadomości
    <news:e9j428$a87$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Niestety nie :(

    Niestety tak.

    Definicję alimentów masz w art. 128 krio.

    Odpowiedzialność karna (chyba z art. 160 § 2 kk) jest wymysłem
    dziennikarza, bo po pierwsze ciąża nie jest uszczerbkiem na zdrowiu, po
    drugie wychowawca w typowych okolicznościach nia ma możliwości zapobiec
    takim zdarzeniom, brak jest więc podstaw do orzekania o jego winie.

    Odpowiedzialność cywilna też nie wchodzi w grę z powodu braku winy (art.
    415 kc) - no chyba że bezczynnie obserwował, gdy jego wychowanka była
    zapładniana ;-)

    Żadnych polis OC wychowawca kolonijny nie ma po co kupować. W razie nawet
    ewentualnych roszczeń ze strony rodziców małoletniej matki, zgodnie bowiem
    z Kodeksem pracy muszą być one adresowane przeciwko pracodawcy. Pracownik
    nigdy nie ponosi odpowiedzialności na zasadzie ryzyka (art. 117 § 2 kp).

    --
    Sz.