    From: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oszustwo na allegro [prawo bankowe]
    Date: Wed, 12 Jan 2005 22:00:18 +0100
    Sender: m...@o...pl@nat-dom.aster.pl

    Użytkownik piotrek napisał:
    > I tu pytanie do Was: czy to jest zgodne z prawem bankowym? I czy jest szansa na
    > dojście do gościa poprzez to konto? Mi się sprawa wydaje dość grubymi nićmi
    > szyta, a gościu robi wrażenie początkującego cwaniaczka, skoro posługuje się
    > normalnym kontem bankowym zamiast wysłać cegłę za pobraniem. Co Wy o tym
    > sądzicie?

    [ciach]

    Tak dzialaja obecnie banki. Wystarczy podac numer konta, a
    imie,nazwisko,adres mozna podac z kosmosu (np. Osama Bin Laden -
    sprawdzone wlasnorecznie) i przelew i tak dotrze do odbiorcy. Poza tym
    bylo o tym wielokrotnie, poczytaj archiwum.

    Pozostaje : zglosic na Policje i czekac. Jezeli oszust przy zakladania
    konta podal swoje prawdziwe dane to jest mozliwe jego zidentyfikowanie.
    Natomiast jezeli podal dane nieprawdziwe (np, zalozyl konto na
    znaleziony dowod) szans nie ma. Jednakze do kogos to konto nalezy i
    wobec tej osoby przysluguje Ci roszczenie o bezpodstawne wzbogacenie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos