  • 31. Data: 2023-03-28 15:51:29
    Temat: Re: oszustwo i portal "osłaniający" oszusta
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > I nawet nie wiesz, ile masz racji.

    Wiem;)

    > Tylko szkoda kasy na ten polecony, bo
    > nie w tym problem.

    No lepiej epuapem. Ale nie każdy ma.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2023-03-28 15:57:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.03.2023 o 15:43, Kviat pisze:

    > Jeszcze raz, powoli: mam w dupie to, czy jemu się chce, czy nie chce,
    > płacę mu za pracę. A jak czynnikowi ludzkiemu odechciało się pracować,
    > to niech sobie weźmie urlop i odpocznie.

    Ale on ma to w dupie i uważa cię a oszołoma. Dobrze jak się sam
    zbierzesz do wyjścia bo zdarza się że "prawnicy i filozofy źle kończą".
    Tak to realnie nasz policja wygląda.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2023-03-29 02:32:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-28, cef <c...@i...pl> wrote:

    > A stosowanie procedury: nie wysyłamy ale kasę przygarniamy
    > i jak się klient nie upomni to jesteśmy zarobieni - jest oszustwem czy nie?

    To jest kwestia dowodu, a nie oceny czy coś jest oszustwem.

    > Czyli nie wysyłamy i dopiero jak ewentualnie policja przyjdzie, to mówimy,
    > że się pomyliliśmy, zapomnieliśmy, błąd itd i wtedy oddajemy
    > ale tym dziesiątkom klientów, którzy się tylko upominają ale urzędowego
    > biegu
    > na policji nie nadają, to nie oddajemy i oni nie dostają ani zwrotu ani
    > towaru.
    > Bo taki model działania ma ten sklep i okazuje się, że w świetle prawa
    > nic im zrobić nie można czy policji się nie chce?
    > (i taki model pewnie działa do 800zł chyba już teraz, bo to nie
    > przestępstwo)

    Jak się upomni ze 3ch i złoży zawiadomienie, a potem wyjdzie, że nie
    wysłali takze kolejnym 300, to będą to MZ okoliczności wystarczajaco
    uprawdopadabniające intecje, czyli zamiar oszustwa.

    --
    Marcin

  • 34. Data: 2023-03-29 07:03:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To jest kwestia dowodu, a nie oceny czy coś jest oszustwem.

    Tak podchodząc każde jedne przestępstwo umyślne staje się nieścigalne.
    Wystarczy że sprawca powie że "nie chciał".

    > Jak się upomni ze 3ch i złoży zawiadomienie, a potem wyjdzie, że nie
    > wysłali takze kolejnym 300, to będą to MZ okoliczności wystarczajaco
    > uprawdopadabniające intecje, czyli zamiar oszustwa.

    E tam - powie że nie chciał, tylko żle przeliczył biznses, kot mu towar
    zjadł, trzy razy zapomniał, wysłał tylko poczta zgubiła i on też kwitek
    zgubił, cokolwiek.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2023-03-29 08:52:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    > To jest kwestia dowodu, a nie oceny czy coś jest oszustwem.

    Jak się policji nie chce zebrać dowodów, to nie będzie oszustwa?
    W sieci widać, że coś nie halo jest z tym sklepem i ci co zgłaszali
    zapewne naświetlali charakter sprawy i jakoś nie widać parcia
    w policji do rozwiązania problemu. A sprawa była na tyle znana i
    rozdmuchana przez poszkodowanych, że telewizja nawet kręciła jakiś materiał.
    Temat dziwnie się nie rozwija, pewnie układy.

    > Jak się upomni ze 3ch i złoży zawiadomienie, a potem wyjdzie, że nie
    > wysłali takze kolejnym 300, to będą to MZ okoliczności wystarczajaco
    > uprawdopadabniające intecje, czyli zamiar oszustwa.

    Nic nie wyjdzie, bo nikt nie będzie sobie tym zawracał głowy.

  • 36. Data: 2023-03-29 09:57:52
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > tak wygląda.
    >
    > I teraz znowu musiałbyś przeczytać kawałeczek kodeksu postępowania
    > karnego. Mamy art. 15§3 kpk, który nakłada na ALLEGRO, czy OLX
    > udzielenie Policji pomocy, o ile ta prowadzi postępowanie. No i mamy
    > art. 17§1 1, z którego wynika, że nie wszczyna się postępowania, gdy
    > brak jest danych dostatecznie uzasadniających podejrzenie jego
    > popełnienia. Zapytać można po wszczęciu, a wszcząć, jakby się te dane
    > miało. Jest jeszcze konieczność przedstawienia postanowienia
    > prokuratora, a te można wydać też dopiero po wszczęciu.

    No ale nie da się "na szybkiego sprawdzić", bo dane są już przez allegro
    usunięte. Nie wystąpisz do allegro bez wszczęcia, a nie chcesz wszcząć,
    bo nie ma danych. Paragraf 22 i do widzenia.

    MJ

  • 37. Data: 2023-03-29 10:06:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 09:57, Michał Jankowski pisze:

    > No ale nie da się "na szybkiego sprawdzić", bo dane są już przez allegro
    > usunięte. Nie wystąpisz do allegro bez wszczęcia, a nie chcesz wszcząć,
    > bo nie ma danych. Paragraf 22 i do widzenia.

    No ale przecież nie ma problemu postawić zarzutów matce dziecka które
    zmarło, tylko dlatego że jest matką, to w czym problem postawić zarzut
    oszustwa w przypadku gdy ktoś nie wysłał towaru?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 38. Data: 2023-03-29 16:45:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 10:06:17 +0200, Shrek wrote:

    > No ale przecież nie ma problemu postawić zarzutów matce dziecka które
    > zmarło, tylko dlatego że jest matką, to w czym problem postawić zarzut
    > oszustwa w przypadku gdy ktoś nie wysłał towaru?

    Ba - obowiązkowo trzeba, bo inaczej naruszasz prawa potencjalnego
    podejrzanego .. czy w zasadzie nie potencjalnego ?

    No ale zawiadomienie mozna złożyc i bez danych - potem sobie organy
    uzupełnią.

    J.

  • 39. Data: 2023-03-29 17:10:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2023 o 16:45, J.F pisze:

    > Ba - obowiązkowo trzeba, bo inaczej naruszasz prawa potencjalnego
    > podejrzanego .. czy w zasadzie nie potencjalnego ?

    Generalnie bzdura, ale skoro już przy tym robert trwa, to czemu nie
    można dla dobra podejrzanego, co nie wysyła towaru, postawić mu zarzutów?

    Bo jak zwykle widzę u roberta zaskakującą niekonsekwencje - jak chodzi o
    kulsona czy rzeczywistego "przestępce" to "niedasie". A jak o porządnego
    obywatela to wręcz trzeba:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 40. Data: 2023-03-29 17:19:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Mar 2023 17:10:37 +0200, Shrek wrote:

    > Generalnie bzdura, ale skoro już przy tym robert trwa, to czemu nie
    > można dla dobra podejrzanego, co nie wysyła towaru, postawić mu zarzutów?

    Nie wie czy ze mną polemizujesz czy z Robertem,
    Ale IMO - nie taka bzdura - skoro towar nie dotarl,
    to sa uzasadnione podejrzenia ze to sie skonczy oskarzeniem o oszustwo
    i sprzedawce nalezy od razu przesluchiwac po postawieniu zarzutów.

    Wiec nie wiem co tam Robert wymyslil.
    Chce umorzyc sprawę z braku znamion przestępstwa? :-)

    > Bo jak zwykle widzę u roberta zaskakującą niekonsekwencje - jak chodzi o
    > kulsona czy rzeczywistego "przestępce" to "niedasie". A jak o porządnego
    > obywatela to wręcz trzeba:P

    Tak jest.

    J.