    From: allegrowy żuczek <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <4cefd578$2$22794$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1011270036030.2932@quad>
    Subject: Re: oszustwo allegro - paranoja
    Date: Sun, 28 Nov 2010 17:00:59 +0100

    użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:
    > O ile się orientuję, zeznanie wiarygodnego świadka że oskarżony
    > powiedział "ja go okantuję na gwarancji" mogłoby mieć szanse.

    no to ładnie, w takim razie wychodzi że ni ma sensu czegokolwiek zgłaszać bo
    jak się nie przyzna to nic mu nie zrobisz, jak świadka znajdę, to on
    znajdzie takiego co powie: "ja go na gwarancji nie okantuję", czyli
    paranoja, a skoro coś tam się znasz na prawie to powiedz mi czy w prawie
    cywilnym, na które radzą mi się powoływać, też nie ma innej podobnej
    paranoi?

    > Ale *ja* to wiem i wiem, że *Ty* to wiesz - pic w tym, że jeśli
    > tu na grupie powodowało to wąpliwości, możesz sobie oszacować
    > "przeciętną świadomość".

    no kurcze, znowu ktoś mi sugeruje "przeciętną" świadomość policji, sędziów i
    prawników, czy to oznacza że ONI mają jakąś specjalną, upośledzoną
    świadomość? czy ja nie mogę w dobrej wierze założyć że ONI jednak nie
    odbiegają poziomem umysłowym poniżej gimnazjalisty i tego od nich tego
    wymagać?

    > Każdy ma taki obowiązek. Formalnie.

    na pewno nie każdy, chyba że mnie oświecisz artykułem twierdzącym inaczej,
    ale tak jak kierowca ma obowiązek znać prawo drogowe, tak samo prowadzać DG
    ma taki sam obowiązek, ja pamiętam nawet że zakładając DG, podpisywałem
    nawet deklarację o takowej znajomości (ale ktoś powie że mogę się wyłgać że
    robił to nieświadomie)

    > A prawo w Polsce pozwala aby oskarżony kłamał bezkarnie

    czyli "prawo" w polsce broni bandytów i złodziei, mogą kłamać, są pod
    ochroną, chroni się ich tożsamość, a biednego żuczka można olewać, i
    zastraszać

> [...]
    > musi być niejako "zamierzone".
    > Przy innych przestępstwach będzie działało "jak nie kijem go to
    > pałką", dajmy na to - kradzież. Jak dowody na to że ukradł są
    > słabe, to pozostaje jeszcze przywłaszczenie - nie wolno bezprawnie
    > przejmować posiadania, niezależnie od tego, że nie wolno kraść,
    > to ze ukradł to jedno, a to że nie chce oddać to drugie.
    > Skoro nie mial podstaw do uznania, że mienie jest porzucone,
    > a - jak rzekłem - dowody na kradzież będą słabe, trzeba przeprosić
    > za "złodzieja" i oskarżyć o przywłaszczenie :P

    nieprawda, przecież tutaj mnie pouczono art13KK że wszelkie przestępstwo,
    czy zbrodnia musi być świadoma i zamierzona, bo inaczej nią nie jest!!!!!
    więc skoro przy oszustwie z dowodami nie da się udowodnić, to jak złodzieja
    czy bandytę z odwodami można ukarać? paranoja!!!!

    pozdrawiam, allegrowy żuczek wkraczający na ścieżkę zbrodni po to żeby być
    pod ochroną.