    From: "Tomasz Wojciechowski" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oprogramowanie i niezabezpieczony komp
    Date: Wed, 9 Oct 2002 15:59:18 +0200

    Uzytkownik "Piotr Sinda" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:ao0m77$2q4$1@zeus.polsl.gliwice.pl...

    > Nie odnosi sie to do oprogramowania. A tym bardziej windows.
    > Nikt z kontroli (chyba ze jakis matol) nie przeglada zawartosci dysku
    > tylko wystarczy plik rejestru itp. Jest tam informacja o zainstalowanym
    > oprogramowaniu jak i tym ktore bylo (rzadko ktory program po
    > odinstalowaniu po sobie sprzata)
    Mozna posprzatac samemu - jesli komus na tym bardzo zalezy - jesli sie
    uprzec, to zainstalowanego wczesniej oprogramowania nie bedzie sie dalo
    wykryc.
    Poza tym zawsze mozna stwierdzic, ze program zainstalowal kolega, ktory
    licencje mial, po czym po uplywie 90min. program odinstalowal i poszedl do
    domu.

    > Ochorona danych za pomoca bios nie
    > daje zadnej ochorony danych. O ile kontroler nie bedzie rozkrecal kompa
    > by go uruchomic ( a z tego co wiem to moze nawet zabrac dysk ) to sa
    > standardowe hasla bios.
    Ochrona danych za pomoca BIOS?? Przeciez HDD a MB to dwa rozne urzadzenia.

    > Innym rozwiazaniem jest kryptowanie danych na hdd
    > ale to nasowa pytanie dlaczego je pracownik zainstalowal...
    W praktyce nalezaloby kodowac calosc plikow razem z systemem. Nie warte
    zachodu nawet dla kilku tys pln za licencje - a jesli kontrola sie uprze, to
    i tak wszystko mozna zlamac - kwestia pieniedzy.

    > Nalezy tez pamietac ze komputer jest wlasnoscia firmy nie pracownika.
    > Gdyby bylo inaczej admin serwera nie mial by obowiazku podawac hasla
    > root.
    A czy jest obowiazek podawania hasla administratora/roota/supervisora?

    >A co by bylo w wypadku jego zwolnienia? :-)
    Siadkaby ekipa lamerow, ktora lamalaby haslo metoda udarowa przez najblizsze
    10 lat ;-)

    pozdrawiam
    Tomasz

    iam