eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawooprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych wypowiedzi ...dla Arka) › Re: oprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych wypowiedzi ...dla Arka)
    From: "Krzysztof \"gravide\" B." <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oprogramowanie OEM druga strona medalu (z życzeniami owocnych
    wypowiedzi ...dla Arka)
    Date: Sun, 25 Jul 2004 12:55:46 +0200

    news:ce01tc$dj7$1@news.onet.pl...
    > No i co z tego? Może go ścigać jedynie cywilnie za naruszenie umowy,
    > w żadnym wypadku za kradzież.
    łopatologicznie.
    Jeśłi sprzedam Ci 1000 kopii programu, a Ty z mojego magazynu
    zabierzesz sobie 1100 kopii to znaczy że te 100 ktoś wydał Ci bez
    mojej wiedzy czyli mi ukradł. a to znaczy że te konkretne
    100 programów nie może zostać wprowadzone legalnie do obrotu
    ponieważ ja jako ich WŁAŚCICIEL nie zgodziłem się na to.
    co dalej to chyba proste.

    > Nie, nie jest nielegalna. Miał upoważnienie i zostało wprowadzone do
    > obrotu przez upoważnionego.
    Miał upoważnienie na 1000 sztuk wprowadził 1100. Co to znaczy?
    wyjaśnij mi ekspercie.

    > Nie był to kradziony towar.
    > Nawet gdyby przyjać Twoją wersję - której przyjąć nie daje się - to
    > nadal NIE był to kradziony towar.

    > W przypadku praw autorskich złodziejem możemy nazywać tylko kogoś kto
    > przywłaszcza sobie autorstwo cudzego utworu lub tego kto eksploatuje
    > utwór nie dzieląc się zyskami z twórcą - czyli np. pirata.
    a skąd tutaj prawo autorskie?????? czy jak ukradniesz samochód
    to też się możesz powołać na tę ustawę?

    > W podanym przez Ciebie przykładzie nie zachodzi kradzież praw
    > autorskich, a jedynie naruszenie umowy dystrybucyjnej.
    kupujesz w supermarkecie płyty ulubionego wykonawcy.
    w kasie podałeś pani pięć a trzy schowałeś do kieszeni. Bez płacenia
    za nie poszedłeś do domu? Co zrobiłeś. Ukradłeś czy złamałeś przepis
    UoPAiPP? (dla normalnego człowieka to pytanie retoryczne, dla Ciebie,
    biorąc pod uwagę Twoje zapatrywania, nie)

    > Przez ostatnie lata *wszystkie* amerykańskie koncerny - mające gęby
    > pełne frazesów o prawach autorskich, złodziejach itp. itd. - bezczelnie
    > i RZECZYWIŚCIE OKRADAŁY twórców, nie płacąc im tantiem z rynku DVD.
    Skąd wiesz? byłes stroną w sprawie czy wyczytałes w Fakcie?

    > Ba! Jest w Polsce telewizja, która od początku swojej działalności nie
    > wypłaciła tantiem twórcom i włos jej z głowy nie spadł. Czyli oglądając
    > ją wszysty jej widzowie stają się paserami?
    > Nadal będziesz upierał się przy swoim zdaniu... paserze? ;)
    od 10 lat nie mam telewizora i nie oglądam telewizji.
    Przykro mi, jestem w tej konkretnej sytuacji czysty ;-)