  • Data: 2007-11-08 18:36:29
    Temat: Re: opóźnienia we wpływie składek na konto OFE
    Od: Artur <s...@r...pbz> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 8 Nov 2007 17:52:44 +0100, blad napisał(a):

    > moja skladka z 02/2004 przyszla 07/2006 - a w kolumnie odsetki w NN
    > widzę zawsze kwotę zero!
    > A upominałem się o tą składkę jeszcze w 2004 roku i nic nie pomogło.
    >
    > Zamiast liczyć jakieś karne odsetki uczciwiej byłoby gdyby ZUS widząc
    > w 07/2006 że ma wysłać skłądkę z 02/2004 podzielił ją przez kurs
    > jednostki w 2004 i otrzymaną tak liczbę jednostek pomnożył przez kurs
    > dzisiejszy. Tak zrewaloryzowana kwota dałaby mi tę samą liczbę
    > jednostek i nie byłbym stratny przez ich opóźnienie.
    >
    > Napiszę reklamację i zobaczymy co mi odpowiedzą

    Na pewno nic nie wskórasz - ale sam mechanizm przedni obmyśliłeś :)
    Acz moim zdaniem - byłby problem techniczny - bo jakim cudem ZUS miałby
    obliczyć ile wówczas warta była jednostka w *Twoim* OFE.
    Chodzi mi o samą stronę techniczną takich obliczeń - a w przypadku zmian
    OFE przez ubezpieczonego ... dopiero by się zrobił burdel.

    BTW: w piątek wysłałem kolejne pisemko z wykazem "dziurawych okresów" w
    przekazywaniu moich skłądk do OFE przez ZUS za okresy 1999, 2000, 20002,
    2004, 2005, 2006, i 2007.
    Pewnie przypadek - ale za 2002r ZUS przekazał składki już we wtorek -
    06-11-2007 :)
    Nie dopuszczam do wiadomości że to skutek mojego "monitu" ... pewnie zbieg
    okoliczności.