    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opluwanie
    Date: Thu, 30 Jan 2003 22:50:51 +0100

    Zastanawiałem się nad tą kwalifikacją, gdy odpowiadałem. Nie jestem jedynie
    pewien, czy policja jest organem konstytucyjnym. Nie ulega wątpliwości, że
    takimi organami są Sejm, Senat, Prezydent. Trybunał Konstytucyjny, Rada
    Ministrów itd. Ale Policja? Być może moja wykładnia jest błędna, ale dla
    mnie organami konstytucyjnymi są te organy, które są powołane przez
    Konstytucję. Policja jest powołana na podstawie ustawy, a nie Konstytucji.
    Po przemyśleniu uznałem, że bezpieczniejsza będzie kwalifikacja z art. 51
    kw.

    Plucie można uznać za inny wybryk. Plując na radiowóz raczej zakłuca się
    spokój, a w każdym razie na pewno wywołuje zgorszenie z uwagi na
    lekceważenie organu państwowego. Zakąłdam, że nie pluł na ten radiowóz, gdy
    ten był zaparkowany w garażu, więc pewnie uczynił to w miejscu publiczny.
    Uznanie tego za wybryk chuligański nie wydaje mi się pozostawać w
    sprzeczności z doktryną, więć pewnie z par. 2. Wóczas zagrożenie karą jest
    dokładnie takie same, jak w art. 49.