    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: opłata sądowa
    Date: Thu, 03 Jun 2010 13:20:18 +0200

    W dniu 03-06-2010 13:05, Marcin D pisze:
    > Ile wyniesie opłata sądowa przy wniesieniu powództwa z art.222 §2 kc
    > (roszczenie o przywrócenie stanu zgodnego z prawem i o zaniechanie
    > naruszeń)? Jeśli jest to opłata stała, to jaka? Jeśli proporcjonalna czyli
    > 5% to co stanowi tutaj wartość sporu i ja oblicza się jego wartość?

    Stałej opłaty nie ma. Jest stosunkowa, a przedmiotem sporu jest rzecz, o
    którą się rozchodzi. Ustalenie wartości - jeżeli nie masz jakiegoś
    dokumentu pod ręką wskazującego na szacunkową wycenę (np. niedawno
    zawarta umowa sprzedaży, rachunek, cokolwiek innego), to "wedle
    uznania", byle tylko nie zaniżyć za bardzo, bo może być kłopot.

    --
    .B:artek.