    From: Herald <h...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: okres wypowiedzenia
    Date: Wed, 23 Sep 2009 10:57:21 +0200

    Dnia Tue, 22 Sep 2009 15:40:35 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Możesz iść na zwolnienie lekarskie, ale wtedy w tym okresie gdzieś
    > indziej też nie możesz pracować (nawet na zlecenie, przepis zabrania
    > ogólnie działalności zarobkowej).

    Hoohohooo - liwiusz przesadził :P
    Wskaż taki zakaz :)))
    nawet przy założeniu, że minęło 35dni (pomijam starców i 14dni) zwolnienia
    i zaczyna się wypłata zasiłku chorobowego (nie wynagrodzenia gwarantowanego
    przez pracodawcę) przez ZUS - ten po jakimś czasie zorientuje się że owy
    ubezpieczony był wykazywany jako pracownik w czasie pobierania zasiłku
    chorobowego i po prostu wezwie go do zwrotu tegoż zasiłku.
    Pomijam kwestię, że ZUS będzie widział tylko że facet dostał jakieś środki
    finansowe które podlegają oZUSowaniu - ale nie wie że pochodzą one za
    przepracowany czas - np. otrzymał ekwiwalent za urlop, tudzież spóźniona
    premię roczną ... :)))
    Reasumując, chodzi mi że nie ma ZAKAZU PRACY w trakcie chorobowego. Po
    prostu wówczas nie będziesz miał prawa do zasiłku.