  • 1. Data: 2009-10-26 11:41:56
    Temat: ogrzewanie podzielniki
    Od: Małgorzata kalinowska <k...@g...com>

    czy mozna zmusić spółdzielnie do przedstawienia algorytmu jak
    wyliczaja zużycie ciepła - przenikania ciepla gdy ktos ogrzewa a inny
    nie ogrzewa, itd.?

  • 2. Data: 2009-10-26 15:12:13
    Temat: Re: ogrzewanie podzielniki
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Małgorzata kalinowska" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    czy mozna zmusić spółdzielnie do przedstawienia algorytmu jak
    wyliczaja zużycie ciepła - przenikania ciepla gdy ktos ogrzewa a inny
    nie ogrzewa, itd.?

    to nie spółdzielnia rozlicza a firma rozliczeniowa na zlecenie spółdzielni.

  • 3. Data: 2009-10-26 17:15:53
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    BETON pisze:

> [...]
    > nie ogrzewa, itd.?
    >

    > to nie spółdzielnia rozlicza a firma rozliczeniowa na zlecenie spółdzielni.

    Ale te współczynniki LV i jeszcze coś wymyśliła spółdzielnia. U nas w
    bloku Ci którzy mają środkowe mieszkania mają duże zwroty pieniedzy. To
    jest niesprawiedliwe, bo ten lepszy przelicznik powinny mieć mieszkania
    szczytowe, bo zomno przez ściany wieje. W mojej administracji budynków
    ustalono to na opak.

    --
    animka

  • 4. Data: 2009-10-26 17:40:56
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

> [...]

    jest niesprawiedliwe, bo ten lepszy przelicznik powinny mieć mieszkania
    szczytowe, bo zomno przez ściany wieje. W mojej administracji budynków

    ale współczynniki nie liczy spółdzielnia, a one własnie uwzględniają
    lokalizacje mieszkania w bloku
    Społdzielnia moze określić stosunek ilośc metrów kw/ ilosc jednostek licznika

    u mnie jest to 50%/50% i nawet jak cała zime zakrece kaloryfery - to i tak
    zapłace 50% kosztów ogrzewania czyli np płacać 2000 tyś rocznie za ogrzewanie
    przy zakreconych kalosach zapłace 1000zł - jakby za metraż mieszkania a
    dopiero potem uwzględnia sie stan licznika. Czyli de faco nie spacjalnie warto
    u nas super oszczedzać.

  • 5. Data: 2009-10-26 23:55:23
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

> [...]
    >niesprawiedliwe, bo ten lepszy przelicznik powinny mieć mieszkania
    >szczytowe, bo zomno przez ściany wieje. W mojej administracji budynków

    Dostosuj się do systemu, załóż pompę cieplną na ścianie wewnętrznej/(czy
    suficie) z sąsiadem
    i na to izolację i ciągnij od niego ciepło. Kiedy sąsiad poskarży się
    spółdzielni że mu lód stoi na
    ścianie wewnętrznej to może ktoś pomyśli............

  • 6. Data: 2009-10-27 07:49:25
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Animka pisze:

> [...]
    > jest niesprawiedliwe, bo ten lepszy przelicznik powinny mieć mieszkania
    > szczytowe, bo zomno przez ściany wieje. W mojej administracji budynków

    Podzielniki nie mierzą nic, co daloby możliwość sprawiedliwego
    rozliczenia wykorzystania ciepła. Jedyne do czego może sie przyczynić,
    to do oszczędzania go przez niektórych lokatorów.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2009-10-27 08:21:09
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 27 Paź, 08:49, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > Podzielniki nie mierzą nic, co daloby możliwość sprawiedliwego
    > rozliczenia wykorzystania ciepła. Jedyne do czego może sie przyczynić,
    > to do oszczędzania go przez niektórych lokatorów.

    dokladnie tak, aczkolwiek patrzac z drugiej strony sprawiedliwe
    rozliczenie w bloku raczej nie jest mozliwe - chyba jedyne wyjscie to
    izolacja cieplna miedzy mieszkaniami ;)

    WS

  • 8. Data: 2009-10-27 08:50:12
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    WS pisze:

    > dokladnie tak, aczkolwiek patrzac z drugiej strony sprawiedliwe
    > rozliczenie w bloku raczej nie jest mozliwe - chyba jedyne wyjscie to
    > izolacja cieplna miedzy mieszkaniami ;)

    I dodatkowo liczniki ciepła a nie podzielniki. Podzielnik w zasadzie nic
    rozsądnego nie zmierzy... Należy też pamiętać o jednym, sposób
    zamawiania ciepła.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2009-10-27 09:33:26
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

> [...]
    > rozsądnego nie zmierzy... Należy też pamiętać o jednym, sposób zamawiania

    i tu sie mylisz,
    To nie jest licznik- to urzadzenie nie zlicza ciepła.
    To jest podzielnik- pomaga tylko podzielić koszt ciepła całego budynku.

  • 10. Data: 2009-10-27 09:37:30
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    BETON pisze:

    > i tu sie mylisz,
    > To nie jest licznik- to urzadzenie nie zlicza ciepła.
    > To jest podzielnik- pomaga tylko podzielić koszt ciepła całego budynku.

    Nie mylę się. Wyrywając z kontekstu wypowiedzi, po prostu źle
    zrozumiałeś. Tu są podzielniki, chodziło o to, że żeby sprawiedliwie
    policzyć, trzeba by stosować liczniki, a nie podzielniki. podzielniki
    tak samo pomagają podzielić rachunek, jak liczenie po ilości żeberek, i
    dodając współczynnik metrażu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl