    From: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ogrzewanie podlogowe a KZGM
    Date: Thu, 12 May 2005 19:06:21 +0200

    owp wrote:
> [...]
    > z Komunalnego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Katowicach i
    > stwierdził, że nie zgadza się na ogrzewanie, bo oni mają wytyczne
    > techniczne, wg których ogrzewanie może być tylko z mieszalnikiem (+
    > ok 1000zł). Mieszkanie jest własnościowe. Czy mają prawo tego żądać ?
    > Nie wiem, jaka jest sytuacja - czy wszystkie mieszkania w bloku są
    > własnościowe, czy część jest KZGMu, czy to ma znaczenie ? Jak mogę się
    > odwoływać ? I co w sytuacji, jak przy okazji (jak kiedyś
    > spuszczą wodę dla kogoś innego, bo dla mnie ni chcą) sobie podłącze

    Jesli chodzi o stroche techniczna to wyglada to tak :
    Po pierwsze nie mieszalnik a mieszacz
    I rzeczywiscie urzadzenie jest wymagane - problem polega na tym, ze na
    ogrzewanie podlogowe nie moze byc puszczona temperatura wieksza niz 50
    stopnii.. W blokach moze byc znacznie wiecej - dlatego byloby to niezgodne z
    przepisami (i zdrowim rozsadkiem - bo mogloby sie okazac ze mozna sie
    poparzyc stopy)
    Rozwiazaniem jest podlaczyc ogrzewanie podlogowe do wyjscia z grzejnika -
    wtedy temperatura na wyjsciu jest juz na tyle niska, ze nie potrzeba
    stosowac mieszacza...

    Co do wlasnosciowego mieszkania - tak na prawde sytuacja jest chora bo Ty
    jestes wlascicielem a i tak spoldzielnia ma wladze.. ;)

> [...]
    > wątek - czemu zatrudnialiśmy ekipę, skoro oni się też tym zajmują
    > (także prywatnie). W końcu zgodziliśmy się, żeby to oni (ludzie z
    > KZGMu) wymienili kaloryfery i - Eureka - okazało się, że mimo sezonu
    > grzewczego w ciągu 2 dni można je wymienić! Już nie mam sił na nich. Nie
    > wiem, czy z tą podłogą też tak jest -
    > tzn. chcą coś dostać, sami wymieniać, czy mają procent od tej firmy
    > sprzedającej 'mieszacze' (pokazywał mi z uśmiechem katalog)...
    > Proszę o pomoc. Jeśli niesłusznie się oburzam to proszę też napisać -
    > nie chodzi mi, żeby mnożyć kłopoty, ale ogarnia mnie wściekłość, jak

    Tu tez moze byc kwestia temperatury oraz cisnienia panujacego w bloku
    O ile rury z wkladka aluminowa (jaki system?) moga wytrzymac powiedzmy
    robocze 15 atmosfer
    to gorzej z temperatura... a stalowa wytrzyma znacznie wiecej
    wszystko zalezy od tego jakie warunki techniczne (temp i cisnienie) panuje w
    bloku..

    Rzeczywiscie - nie stosuje sie czegos takiego jak spuszczanie wody w czasie
    sezonu grzewczego - choc to glownie zalezy od tego czy w bloku jest ju
    zainstalowany wymiennik czy nie - jesli nie - to wogole jest to niemozliwe -
    trzebabyloby z elektorcieplowni wzywac fachmentow itepe...
    Jesli jest wymmiennik to badz co badz - inni ludzie nie maja ogrzewania -
    wiec jest to dla kogos spore utrudnienie - ktos moglby miec spore pretensje
    ze placi za ogrzewanie a go nie ma...
    Wymiennik pewnie jest ale pewnosci nie mam...

    jak co to pisz :)

    --
    pzdr
    www.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych