  • 1. Data: 2009-04-27 12:28:22
    Temat: ogien na działce rekreacyjnej
    Od: "marzena" <m...@g...com>

    dzien dobry. mam taką sytuację. jeden z sąsiadów na swojej dzialce
    rekreacyjnej co jakiś czas pali rózne przedmioty. przed swoim domkiem. uwagi
    sąsiadów nie przynoszą skutku, twierdzi, że mu wolno, bo to jego działka.
    ostatnio palił trawę, krzewy, ktore miał na swoiej działce - osmolił nawet
    sobie domek. ogień był spory, jak to zazwyczaj przy wypalaniu traw. i teraz
    moje pytanie, czy faktycznie takiemu uciązliwemu sąsiadowi nic nie można
    zrobic?zastanawialismy się nad skierowaniem wniosku do sadu, ale art.82 kw
    mówi o "lesie lub terenie sródlesnym, albo o odległości mniejszej niż 100m
    od granicy lasu"
    ta działka jest powyżej 100 m od lasu, i nie jest lasem ani terenem
    śródleśnym
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-27 12:33:17
    Temat: Re: ogien na działce rekreacyjnej
    Od: "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "marzena" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > o odległości mniejszej niż 100m od granicy lasu"
    > ta działka jest powyżej 100 m od lasu, i nie jest lasem ani terenem

    z moich informacji wynika że jest zakaz wypalania traw itp.

  • 3. Data: 2009-04-27 12:49:06
    Od: "marzena" <m...@g...com>

    > z moich informacji wynika że jest zakaz wypalania traw itp.

    a możesz podać konkretny przepis karny z którego to wynika?i czy działkę
    można pod to podciągnąć?
    pozdr

  • 4. Data: 2009-04-27 12:52:47
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Dawid" <d...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "marzena" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >

    > z moich informacji wynika że jest zakaz wypalania traw itp.

    Ja mieszkam w miesice, mam domek, na swojej posesji raz rozpaliłem małe
    ognisko zeby spalić obciete gałęzie itp,
    Zaraz ktoś wezwał straż miejską, i dostałem mandat.
    WIec widocznie jest cos też i na Twojego sąsiada:)

  • 5. Data: 2009-04-27 12:53:23
    Od: mecenas <m...@o...pl>

    marzena pisze:
> [...]
    > od granicy lasu"
    > ta działka jest powyżej 100 m od lasu, i nie jest lasem ani terenem

    Pozostaje droga sądowa:
    - art. 222 par. 2 k.c.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 6. Data: 2009-04-27 18:53:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marzena" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    Zaczął bym od zarządu ogródków działkowych. Może mediacja pomoże. W
    ostateczności pozostaje zainteresować się Ustawą o odpadach, która zabrania
    spalania odpadów i określa warunki oraz kary.

  • 7. Data: 2009-04-27 19:37:24
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Mon, 27 Apr 2009 14:52:47 +0200, BETON powiedział:

    > Ja mieszkam w miesice, mam domek, na swojej posesji raz rozpaliłem małe
    > ognisko zeby spalić obciete gałęzie itp,
    > Zaraz ktoś wezwał straż miejską, i dostałem mandat.
    > WIec widocznie jest cos też i na Twojego sąsiada:)

    Kiedyś było na to obejście - wystarczyło palić takie rzeczy na grillu.
    Nie wiem czy to jeszcze działa (np. w świetle kontroli SM czym kto w piecu
    pali).

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 8. Data: 2009-04-28 06:22:48
    Od: "Raist" <robike@@poczta.fm>

> [...]
    > rekreacyjnej co jakiś czas pali rózne przedmioty. przed swoim domkiem.
    > uwagi sąsiadów nie przynoszą skutku, twierdzi, że mu wolno, bo to jego

    moi rodzice mają dzialke na POD w Poznaniu, i tam jest jakis przepis, że
    podaj do konca kwietnia (czy jakoś tak) jest zezwolenie na palenie
    liści/gałęzi
    pozniej przez sezon letni mozna rozpalać juz tylko grille :)

    Raist

  • 9. Data: 2009-04-29 09:43:40
    Od: "PrzemeK" <p...@n...com.pl>

    Użytkownik "marzena" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    jeden z sąsiadów na swojej dzialce
    > rekreacyjnej co jakiś czas pali rózne przedmioty

    Obawiam sie ze twoj sasiad ma do tego pelne prawo. Z tego co mi wiadomo to w
    okresie od poczatku listopada do konca kwietnia mozna palic na terenie ROD
    galezie, liscie i skoszona trawe. Ale zeby miec pewnosc to musialabys
    przeczytac ustawe o ROD.

    Pozdrawiam!
    --
    ----