  • 1. Data: 2008-03-14 14:14:29
    Temat: odwołanie od mandatu w sądzie grodzkim
    Od: jerry <j...@o...pl>

    Na odwołanie jest 7 dni, tylko kalendarzowych czy roboczych?
    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-03-14 15:56:44
    Temat: Re: odwołanie od mandatu w sądzie grodzkim
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jerry wrote:
    > Na odwołanie jest 7 dni, tylko kalendarzowych czy roboczych?
    > Krzysiek
    a co to jest odwołanie od mandatu?

  • 3. Data: 2008-03-14 16:16:18
    Od: SlaVa <s...@g...com>

    On 14 Mar, 16:56, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > a co to jest odwołanie od mandatu?

    Znaczy się, przyjął mandat, ale jak wytrzeźwiał to się z nim nie
    zgadza ;)

  • 4. Data: 2008-03-14 18:27:49
    Od: <s...@a...pl>

    > Na odwołanie jest 7 dni, tylko kalendarzowych czy roboczych?

    Zatem: Jak liczyć chcesz dni robocze? Moje, moich sąsiadów, swoje, sądu?
    Mój jeden sąsiad pracuje tylko w niedzielę, mój drugi sąsiad w poniedziałki,
    wtorki, środy.
    Przysłowiowo przy dniach roboczych "punkt widzenia zależy od punktu
    siedzenia." :)

    A tak wogóle, od mandatu się nie odwołujesz. Mozesz wnieść o jego anulowanie
    (czy jak się to nazywa).

  • 5. Data: 2008-03-15 16:51:26
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    <s...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > siedzenia." :)
    >

    > A tak wogóle, od mandatu się nie odwołujesz. Mozesz wnieść o jego anulowanie

    Złożyć wniosek o uchylenie ;)

    pozdrawiam
    kuba

  • 6. Data: 2008-03-15 16:55:24
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    jerry <j...@o...pl> napisał(a):

    > Na odwo=B3anie jest 7 dni, tylko kalendarzowych czy roboczych?
    > Krzysiek

    Kalendarzowych. Jednak, jeżeli dzień w którym upływa termin jest ustawowo
    wolny od pracy, termin upływa z końcem dnia następnego (wydaje mi się, że art.
    110 k.c. się stosuje, ale niech mnie ktoś poprawi jeśli jest inaczej).

    pozdrawiam
    kuba

  • 7. Data: 2008-03-15 17:02:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    kuba wrote:

    > Złożyć wniosek o uchylenie ;)

    tylko trzeba miec podstawy

  • 8. Data: 2008-03-15 17:06:37
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    SlaVa napisał(a):

    > Znaczy się, przyjął mandat, ale jak wytrzeźwiał to się z nim nie
    > zgadza ;)

    Ale jeśli czyn, za który dostał mandat jest wykroczeniem, to w takim
    przypadku mandatu nie można anulować, choćby nawet się udowodniło, że
    tego czynu się nie popełniło.

    Mandat można uchylić tylko wtedy, jeśli czyn, za który został
    nałożony, nie jest wykroczeniem (np. mandat za chodzenie w zielonej czapce).
    +

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-03-15 17:41:31
    Od: <s...@a...pl>

    > Ale jeśli czyn, za który dostał mandat jest wykroczeniem, to w takim
    > przypadku mandatu nie można anulować, choćby nawet się udowodniło, że tego
    > czynu się nie popełniło.

    Hmm, mandat otrzymany, złożony wniosek o uchelenie w powod "niewłaściwego
    pouczenia przez policjanta o skutkach przyjecia mandatu" (dowodem było
    nagranie). Sąd uchylił madat mówiąc przy tym, że nawet gdyby pouczenie było
    prawidłowe, to mandat nie należał się ukaranej (policja ukarała mandatem
    właściciela gospodarstwa za brak opieki na psem, a nie opiekuna psa;
    właściciel gospodarstwa nie mieszka w nim).

    Więc albo sąd rozpatrzył to "po ludzku" niezgodnie z prawem, albo nie masz
    racji.

  • 10. Data: 2008-03-15 17:58:48
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    s...@a...pl napisał(a):

> [...]
    > psem, a nie opiekuna psa; właściciel gospodarstwa nie mieszka w nim).
    >
    > Więc albo sąd rozpatrzył to "po ludzku" niezgodnie z prawem, albo nie

    Mam rację, bo art. 101kpw jest jasny: "Prawomocny mandat karny
    podlega uchyleniu, jeżeli grzywnę nałożono za czyn niebędący czynem
    zabronionym jako wykroczenie"

    Z tego nie wynika, aby mandat podlegał uchyleniu z powodu braku
    pouczenia.

    Być może sąd wziął pod uwagę inne względy, wszak nawet morderca może
    niekiedy w świetle prawa uniknąć kary :)