  • 1. Data: 2008-03-14 13:10:19
    Temat: samochód w leasingu
    Od: "Edyta" <n...@w...pl>

    Prowadzę działalność gospodarczą. Właśnie wzięłam samochód w leasing.
    Zapłaciłam czynsz inicjalny. Czy mogę go wrzucić w koszty działalności?

  • 2. Data: 2008-03-14 16:47:32
    Temat: Re: samochód w leasingu
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    > Prowadzę działalność gospodarczą. Właśnie wzięłam samochód w leasing.
    > Zapłaciłam czynsz inicjalny. Czy mogę go wrzucić w koszty działalności?

    A dlaczego nie? Przecież o to najbardziej chodzi w leasingu ;-). Tylko
    uważaj z VAT-em jeśli to osobówka.

  • 3. Data: 2008-03-15 16:59:30
    Od: "Edyta" <n...@w...pl>

    > A dlaczego nie? Przecież o to najbardziej chodzi w leasingu ;-). Tylko
    > uważaj z VAT-em jeśli to osobówka.
    >Tak jest to samochód osobowy. Wartość czynszu inicjalnego wynosi 15.800 zł
    >brutto. Czy mogę odliczyć vat? Czy tylko dochodowy?
    Jeśli nie mogę odliczyć vatu to czy w KPIR jako kwotę dochodu wpisać wartość
    brutto czy netto?

  • 4. Data: 2008-03-17 09:24:15
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

    Możesz odliczać VAT, ale max. 60% i nie więcej niż 6.000 zł. Więc musisz
    uważać żeby w kolejnych miesiącach tego nie przekroczyć. Reszta VAT-u jest
    kosztem uzyskania przychodu...

    > Jeśli nie mogę odliczyć vatu to czy w KPIR jako kwotę dochodu wpisać
    > wartość brutto czy netto?

    Przepraszam, nie piszę tego ironicznie ani złośliwie. Ale jeśli nie wiesz
    takich rzeczy to może lepiej zleć prowadzenie papierów księgowej? Koszt
    niewielki (mniemam że masz małą firmę), a spokój zdecydowanie większy :-).
    A na pytanie: Wpisujesz netto :-).