    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odszkodowanie
    Date: Mon, 3 Feb 2003 10:37:14 +0100

    Zgodnie z przepisami, to po pierwsze kabel podziemny powinien być oznaczony
    na mapkach, a po drugie powinien być nakryty taką niebieska folią
    ostrzegawczą. Jak się człowiek dokopie do folii, to ma się zastanowić, co
    jest pod nią. Odszkodowania można domagać się od osoby, która ze swej winy
    wyrządziła komuś krzywdę. (art. 415 kc). Skoro na mapkach tego kabla nie
    było, to ja winy znajomych tu nie widzę. Winę ponosi firma
    telekomunikacyjna, która nie dopełniła obowiązku tzw. namiaru
    powykonawczego. Jakby dopełnili, to na mapce by był kabel i nikt by im tego
    nie wykopywał.

    Moim zdaniem należy się trzymać tego, że na mapce kabla nie było, więc o nim
    nikt nie wiedział.