    From: PN <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odstąpienie od umowy
    Date: Thu, 13 Nov 2008 07:44:56 +0430

    pit pisze:
    > Mam pytanie może ktoś mi odpowie
    >
    > Zawarłem umowe z bankiem dnia 29.10.2008 roku na pożyczkę gotówkową, w
    > poniedziałek 10.11.2008 popołudniu moje rozmowy odnośnie użycia tych
    > pożyczonych pieniędzy zostały zakończone fiaskiem, postanowiłem je oddać do
    > banku bo według umowy mam na to 14 dni kalendarzowych, więc udałem się
    > 12.11.2008 roku do banku zeby odstąpić od tej w/w umowy, jakie było moje
    > rozczarowanie kiedy pani w banku oznajmiła mi że wczoraj czyli 11.11.2008
    > roku mineło 14 dni a dzisiaj jest 15 dzień.
> [...]
    14 dni mijało 12, więc miałeś rację. A to z tego powodu, że przy
    obliczaniu terminu, nie wliczasz dnia w którym dokonałeś czynności
    prawnej, a więc nie liczysz tego 29. Wychodzi, że 14 dni mijało 12
    listopada , jakby nie patrzeć Panienka źle policzyła.
    Odpowiadając na Twoje pytanie - gdyby ostatni dzień terminu przypadał na
    święto, to tego dnia nie liczymy, a liczymy dzień następny, więc też byś
    miał rację. Odpisuję CI rano i nie całkiem jeszcze obudzony ale myślę
    że mam rację;)