    From: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: odrzucenie spadku
    Date: Thu, 6 Feb 2003 11:12:59 +0100

    "Piotr" <p...@o...pl> wrote in message
    news:b1s3so$ep3$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> [...]
    > Mieszkam sama z mamą. Ojciec zostawił nas parę lat temu.
    > Rodzice się rozwiedli. Jestem pełnoletnia.
    > Mój ojciec ponownie ożenił się z inną kobietą (o 8 lat starszą). Nie
    > interesował się mną w ogóle przez te wszystkie lata.
    > Zmarł 2 lata temu i pozostawił po sobie spadek:
    > - kawalerkę - współwłasność z ostatnią żoną
    > - samochód w kredycie - współwłasność z ostatnią żoną
    > - gospodarstwo rolne 6 h - nie miał współwłasności z żoną
    >
    > Odbyło się przez żonę mojego ojca otwarcie spadku i zostało orzeczone, że
    > zostałyśmy spadkobierczyniami. Ja dziedziczę 1/4 kawalerki, 1/4 kredytu

    Nalezalo tez zlozyc w US deklaracje w tej deklaracji napisalaby Pani co
    JEJ sie dostalo i wycenilaby Pani.

    > Podział majątku nie nastąpił, ponieważ żona mojego ojca jest osobą trudną
    do
    > negocjacji. Nie było sprawy spadkowej przed sądem, ani ugody pzed
    > notariuszem (nie wiadomo komu co się należy).
    >
    > Ostatnio otrzymałam z Urzędu Skarbowego wniosek o zapłacenie podatku za
    > spadek. Wysokość podatku została ustalona na nierzetelnej wycenie całego
    > spadku. Mimo, iż część spadku należy mi się w 1/4 to mam płacić podatek od
    > całości spadku czyli od 1/2 całego spadku.

    Myli sie ani. Dostala Pani POLOWE spadku.
    bo spadkiem byla 1/2 kawalerki - 1/2 samochodu i cale gospodarstwo rolne.

    > Jeżeli nie zapłacę podatku, będą
    > naliczane karne odsetki.

    Mozna poprosic o rozlozenie na raty.

    > Co mam robić? Nie ma pieniędzy na zapłacenie podatku, poza tym nie mam do
    > żadnego elementu spadku dostępu. Nie widziałam nawet na oczy samochodu,
    > kawalerki, gospodarstwa. Chciałabym zrzec się tego spadku i nie mieć z tym
    > żadnych finansowo-urzędowych problemów.

    Za pozno. Zrzec spadku mozna sie bylo za zycia Ojca.
    Mozna bylo DORZUCIC spadek, ale chyba TEZ jest za pozno.
    "Po prostu" trzeba dolozyc staran o przejecie SWOJEJ polowy.

    > Co powinnam w takiej sytuacji zrobić? Jaka jest szansa na odrzucenie
    spadku.
    > Co powinnam zrobić? Nie mam do kogo zwrócić się z tym problemem. Pomóżcie
    mi
    > proszę.

    Jesli Wdowa Po Ojcu ie bedzie sklonna do ugody pozostaje sad.

    > Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedź,
    > Dorota

    Pozdrowienia

    Boguslaw