  • 1. Data: 2006-04-19 14:17:37
    Temat: odrabianie dni wolnych
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    Witam,
    w mojej firmie szefostwo wymyśliło że mammy odrabiać drugi i trzeci maja.
    Niby nic, ale mamy odrabiac to w sobotę i w niedzielę. Co do soboty to
    sprawa raczej jasna, ale nie jestem pewny czy w odrabianie w niedzielę jest
    zgodne z prawem. Jesli jest przepis broniący tego, to poroszę mnie
    nakierować.
    Piotr
    2006-04-19 16:08:48
    **************************

  • 2. Data: 2006-04-19 14:20:56
    Temat: Re: odrabianie dni wolnych
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Pietrek" napisał:

> [...]
    > sprawa raczej jasna, ale nie jestem pewny czy w odrabianie w
    > niedzielę jest zgodne z prawem. Jesli jest przepis broniący tego, to

    A od kiedy to 2 maja jest dniem świątecznym? Było dziś, kilka wątków
    wcześniej.

    Pozdrawiam - Aicha

    --
    Dozwolone od lat 18:
    http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

  • 3. Data: 2006-04-19 15:17:52
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Pietrek" napisał:

    <ciach>

    I jeszcze linki do interpretacji:

    http://glinki.com/?l=8rj356

    i http://glinki.com/?l=h4zhxj

    Pozdrawiam - Aicha

  • 4. Data: 2006-04-19 20:22:24
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Pietrek napisał(a):
> [...]
    > sprawa raczej jasna, ale nie jestem pewny czy w odrabianie w niedzielę jest
    > zgodne z prawem. Jesli jest przepis broniący tego, to poroszę mnie

    A z jakiej paki masz odrabiac 3 maja? przeciez ten dzien jest wolny od
    pracy, wiec czegos tu nie rozumiem :)

    Jacek

  • 5. Data: 2006-04-20 03:25:36
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    Dnia Wed, 19 Apr 2006 16:20:56 +0200, Aicha napisał(a):

    > A od kiedy to 2 maja jest dniem świątecznym? Było dziś, kilka wątków
    > wcześniej.
    >
    > Pozdrawiam - Aicha

    No oczywiście 2 maja nie jest dniem świątecznym. Ale moje szefostwo
    wymyśliło sobie że będzie to dzień wolny, co w efekcie przedłuży weekend,
    ale tzreba bedzie to odpracować. I co ja mam zrobić? Sam do pracy przyjść?
    No i o tą niedzielę mi chodzi, czy możę pracodawca mnie zmusić do
    odrabiania jakiegoś wymuszonego dnia wolnego w niedzielę.

    Piotr
    2006-04-20 05:20:47
    **************************

  • 6. Data: 2006-04-20 03:26:52
    Od: Pietrek <p...@m...de>

    Dnia Wed, 19 Apr 2006 17:17:52 +0200, Aicha napisał(a):

    > I jeszcze linki do interpretacji:
    >
    > http://glinki.com/?l=8rj356
    >
    > i http://glinki.com/?l=h4zhxj
    >
    > Pozdrawiam - Aicha

    Dzięki, ale nie ma tam odpowiedzi na moje pytanie. Czy muszę odpracowywać
    to w niedzielę?
    Piotr
    2006-04-20 05:25:43
    **************************

  • 7. Data: 2006-04-20 07:01:31
    Od: jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    castrol wrote:

    > A z jakiej paki masz odrabiac 3 maja? przeciez ten dzien jest wolny od
    > pracy, wiec czegos tu nie rozumiem :)

    Jemu się wydaje, że będzie odpracowywał za 3 maja. Tak naprawdę to do
    odpracowania przypadnie dzień za 6 maja.

  • 8. Data: 2006-04-20 09:17:11
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 20 kwi o godzinie 09:01, na pl.soc.prawo, jureq napisał(a):

    > Jemu się wydaje, że będzie odpracowywał za 3 maja. Tak naprawdę to do
    > odpracowania przypadnie dzień za 6 maja.

    Eeee - jeżeli w tygodniu "pracy" przypadają dwa święta -a tak jest w maju-
    trzeba jeden z tych dni "odpracować".
    Zresztą - w sytuacji odwrotnej,kiedy to święto przyda w dzień wolny od
    pracy - wszyscy drą mordę że mają do "odbioru" jeden dzień w tygodniu.

    Teraz - po prostu jedne z dni świątecznyuch - albo za 1 albo 3maja trzeba
    odrobić.

  • 9. Data: 2006-04-20 10:01:12
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Herbi" napisał:

    > w sytuacji odwrotnej,kiedy to święto przyda w dzień wolny od pracy -
    > wszyscy drą mordę że mają do "odbioru" jeden dzień w tygodniu.

    Drzeć mordę będą w listopadzie :) A grudniu znów płakać, bo trzeba
    będzie Boże Narodzenie odpracować.

    Pozdrawiam - Aicha

  • 10. Data: 2006-04-20 10:05:25
    Od: "Aicha" <b...@m...pl>

    Użytkownik "Pietrek" napisał:

    > moje szefostwo wymyśliło sobie że będzie to dzień wolny, co w
    > efekcie przedłuży weekend, ale tzreba bedzie to odpracować.

    Nie możecie wziąć urlopu na 2 maja? Obowiązek odpracowywania dotyczy
    tylko świąt.

    > No i o tą niedzielę mi chodzi, czy możę pracodawca mnie zmusić do
    > odrabiania jakiegoś wymuszonego dnia wolnego w niedzielę.

    Odpowiedź na poprzednie pytanie w zasadzie powinna rozwiać
    wątpliwości.

    Pozdrawiam - Aicha