  • Data: 2006-11-16 10:26:24
    Temat: Re: odpowiedzialnosc za przeglad techniczny auta
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JDM napisał(a):
    > witam...
    > mam pytanie czy obowiązkowy przegląd techniczny
    > ma jakąś odpowiedzialność prawną?
    > pytam bo mam znajomego któremu odpadło koło
    > w aucie z ważnym przeglądem...
    > na szczęście jechał bardzo wolno, parkował,
    > jednak tego dnia jeździł wcześniej i ponad 100 km /h
    >
    > i tak się zastanawiam jak to jest 80 pln za przegląd skasowane
    > a auto się sypie :)

    Ale ja sie zapytam o co wogole chodzi?

    Przeglad jest wazny 12 miesiecy, i uwazasz ze przez te 12 miesiecy on
    niejako chroni samochod od usterek?
    W takim razie odpowiedz i sobie i nam dlaczego sa przeglady serwisowe
    danych marek, gdzie takowy przeglad kosztuje okolo 500-1500zł...

    Przeglad techniczny sprawdza jedynie kilka punktow samochodu i na ich
    podstawie samochod jest dopuszczony lub nie do ruchu.
    ZTCW nie sprawdza sie dokrecenia śrub w kolach i tym podobnych pierdół.

    Tak wiec jesli to byl tylko przeglad techniczny dopuszczajacy do ruchu,
    to nie masz o co sie buntowac, jesli natomiast to byl tzw 'maly' lub
    'duzy' przeglad serwisowy ASO danej marki to mozesz ew. miec pretensje,
    zakladajac ze czas od owego przegladu do zdarzenia nie byl np. 11,5 m-ca :/

    pozdrawiam,
    Przemek O.