  • 1. Data: 2005-10-07 07:25:45
    Temat: odpowiedzialnosc materialna
    Od: wicio <o...@p...fm>

    witam
    pracuje w firmir meblarskiej i czasami jak to w takim zawodzie bywaja
    pomylki (tzw. mimiletrowka szafta za szeroka lub za waska i przerabiamy)
    i jakie bylo moje zdziwienie kiedy moja pensja zostalo pomniejszona o
    tzw. pomylki wynikajace z mojego zamawiania szafek 400 zl to troche duzo
    moje pytanie czy pracodawca moze potracac z wyplaty takie kwoty,
    oczywiscie moje pomylki nie byly spowodowane umyslnie
    a i jeszcze jedno nie mam podpisanego aneksu do umowy o
    odpowiedzialnosci materialnej
    dzieki za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-10-08 16:58:56
    Temat: Re: odpowiedzialnosc materialna
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wicio napisał(a):
> [...]
    > oczywiscie moje pomylki nie byly spowodowane umyslnie
    > a i jeszcze jedno nie mam podpisanego aneksu do umowy o

    Samodzielnie bez twojej zgody nie może tego potrącić z wynagrodzenia.
    Jeśli tak zrobił to masz wygraną sprawę w sądzie pracy.
    Prawidłowo jeśli nie zgadzasz się na potrącenie pracodawca powinien
    wystąpić przeciwko tobie do sądu i jak wygra proces to dopiero potrącić.
    Jeśli szkoda powstała z twojej winny to jak najbardziej jesteś za nią
    odpowiedzialny, bez potrzeby umowy o odpowiedzialności mmaterialnej.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-10-08 17:33:47
    Od: "szlovak" <a...@o...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > Jeśli szkoda powstała z twojej winny to jak najbardziej jesteś za nią
    > odpowiedzialny, bez potrzeby umowy o odpowiedzialności mmaterialnej.

    ale może być też tak że dostanie zwolnienie po takich zawodach
    sądowych, albo nawet przed.

    A tak w ogóle to teraz taką fuszerkę odwalają firmy meblowe żę głowa
    mała. Meble do montażu są już na wstępie uszkodzone, porysowane,
    walnięte o glebę i oczywiście wszystko ładnie opakowane. W sumie żeby
    mieć te piękne półki, były dwie reklamacje (jedna półka raz, druga 2
    razy). Nie jestem odosobniony w tym przekonaniu. Kolega z pracy też to
    właśnie teraz przerabia. Mało że się czeka długo na te meble do
    samodzielnego składania, to jeszcze takie numery. Więc czyżby miała się
    polepszyć jakość usług. Może ikea będzie lepsza (Łódź)

    Adam

  • 4. Data: 2005-10-10 16:33:07
    Od: "witek" <i...@o...pl>

    > Może ikea będzie lepsza (Łódź)

    Nie łudził bym się :( Niestety robią różne komponenty do takich
    składaków w całej Europie, a nawet po za nią również. Co komponent to inna
    jakość. Zdarzają się również elementy porysowane, braki w zestawach etc.
    Jedno co można powiedzieć o IKEI dobrego, to funkcjonalność i design tych
    mebli, to biją całą resztę na głowę przy stosunkowo niskiej cenie.